קידום חנויות ווירטואליות

חנות וירטואלית היא אתר אינטרנט אשר מאפשר לגולשים להתרשם מהמוצרים והשירותים שלכם תוך כדי ביצוע רכישה בפועל. אכן, פעמים רבות, חנויות וירטואליות פועלות בשני מישורים. מצד אחד, הן מגישות לגולש את מרכולתן ומאפשרות לו לבצע רכישה און-ליין. מצד שני, הן מעניקות שירות לקוחות ומספקות גם מענה אנושי (או וירטואלי) המסייע בהתאמת המוצר הדרוש ו/או הכוונת הגולש למוצר המתאים לו ביותר.

כיום, כאשר חלק ניכר מהפעילות המסחרית והעסקית עבר זה מכבר לרשת האינטרנט, גולשים רבים נעזרים בחנויות וירטואליות הפועלות במגוון עצום של ענפים. החל מרשתות מזון גדולות המאפשרות להזמין משלוח מהסופר עד הבית באמצעות האינטרנט, דרך חנויות בגדים, וכלה במוצרי חשמל, רכבים, חבילות נופש, כרטיסים למופעים, אביזרי ספורט, ספרות ועוד. בקיצור, כמעט כל חנות שיכולה להתקיים במרחב הגשמי, מסוגלת להפיק רווחים נאים גם מסניף ווירטואלי. לעיתים, ישנם עסקים אשר פועלים באופן מלא במרחב המקוון. 

חנות ווירטואלית זה אתר אינטרנט

כאשר אתם מקימים חנות וירטואלית, עליכם להבין שמדובר בראש ובראשונה באתר אינטרנט במלוא מובן המילה. לדוגמא, אם זוהי חנות מקוונת העוסקת במכירה ושיווק של טלפונים סלולאריים, המתחרים שלכם מקימים אף הם אתרים המספקים שירות זהה. בכדי לפנות לכמה שיותר לקוחות, עליכם לפעול בטכניקות שונות של קידום אתר אורגני. מהלך זה, המאפשר לכם להציג חנות וירטואלית בראש תוצאות מנועי החיפוש, הוא למעשה המפתח להצלחה.

בחברת BooYa, המחזיקה במוניטין מרשים של קידום אתרים אורגני במגוון תחומים, צברנו ניסיון רב מבחינת קידום חנויות ווירטואליות. באמצעות הכלים המקצועיים העומדים לרשותנו, ותודות לניסיון רב, יש בידינו את הנוסחה הטובה ביותר עבורכם מבחינת קידום חנות וירטואלית. יתרה מכך, שלא כמו חברות אחרות של קידום אתרים, בחברת BooYa אנו מעניקים לכם גם התחייבות לתוצאות. מאיפה הביטחון והתעוזה? ובכן, בזכות הניסיון וההצלחות הרבות שאספנו לאורך הדרך.

טכניקות מיוחדות של קידום חנויות ווירטואליות

קידום חנות ווירטואלית הוא בשלב ראשון קידום אתר אינטרנט. עם זאת, היות וחנות ווירטואלית היא בעלת מאפיינים ספציפיים, מלאכת הקידום של BooYa לא מתעלמת מכך. אנו משלבים קידום חנות ווירטואלית עם Remarketing (שיווק מחדש).קידום אתרים אורגני, קידום חנויות ווירטואליותמה זה אומר? ובכן, אנו עוקבים אחרי גולשים אשר נכנסו לאתר ולא ביצעו רכישה בפועל, ומנסים להניע אותם לחזור ולקנות אצלנו. זאת על ידי באנרים ועבודה עם מודעות פרסום וטקסטים שיווקיים בדיוור, בגוגל ובשלל אמצעים. ניתן כמובן לחזור ללקוחות שרכשו מוצרים מסוימים ולעודד אותם להגדיל את הקנייה ו/או לחזור עליה.

מדובר למעשה בשילוב מדויק של קידום אתרים עם שיווק באינטרנט. לדוגמא, אם גולש נכנס לאתר והתחיל רכישה אך לא סיים אותה, ניתן ליצור עמו קשר המציע לו "לסיים את הרכישה". אפשר לשלב גם הנחות ומבצעים בכדי לעורר פעולה. על פי רוב, קמפיינים של Remarketing נהנים מיעילות מרשימה ומחזירים רווח נאה עבור ההשקעה. הם יכולים להתנהל גם במקביל לקידום אתרים "קלאסי" והם אינם סותרים אותו. להיפך.

עניין נוסף הוא האמינות. חנויות ווירטואליות חייבות לשווק ללקוחות והגולשים אמינות ומהימנות. למשל, חשוב להדגיש בכל הדפים באתר את האחריות הניתנת על הרכישה והמוצרים. כמו כן, אנו מסייעים לחנות הווירטואלית לעבוד עם סליקת אשראי מאובטחת המבוססת על החברות המובילות בתחום. ניתן גם לפרסם באתר חוות דעת של גולשים אשר נהנו משירותיו. חוות דעת אלה יגדילו את אמינות האתר ויעזרו לאיסוף לקוחות חדשים.

כאשר אנו עורכים קידום לחנות ווירטואלית, אנו עושים זאת בהתאם למאפיינים הספציפיים של אתר האינטרנט המיוחד הזה. בסופו של היום, הצלחתו של אתר אינטרנט נמדדת בהתאם למספר ההמרות מצד הגולשים. המרה היא הנעת הגולש לפעולה. בחנות וירטואלית, מרבית ההמרות הן למעשה רכישות בפועל של המוצרים השונים. כמו כן, המרות יכולות להיות גם פנייה ישירה לחנות ויצירת קשר לקבלת ייעוץ מקצועי והכוונה. במילים פשוטות, קידום חנות ווירטואלית בא לידי ביטוי מבחינת רכישות בפועל מצד הגולשים.

איך מקדמים חנות ווירטואלית?

כיצד אנו יודעים איך להתחיל? ובכן, בדומה לכל תהליך של קידום אתרים אורגני, גם בחנות ווירטואלית עלינו לערוך בשלב ראשון מחקר מילות מפתח. מדובר למעשה בתהליך המבוסס על שני מישורים. מצד אחד, אנו מאפיינים ביחד אתכם את העסק, החנות, המוצרים, קהל היעד ודרך השיווק הנכונה. מצד שני, אנו בודקים מהם הביטויים הרלבנטיים אשר יצליחו לקדם את האתר במנועי החיפוש.

לדוגמא, אם אתם מקימים אתר של חנות ווירטואלית לבגדי תינוקות, עלינו לבחון מה מקלידים גולשים המחפשים לרכוש בגדים מסוג זה. מיותר לציין כי התמקדות רק בביטויים רוחביים כגון "בגדי תינוקות" או "בגדי ילדים" לא תעשה את העבודה. במהלך מחקר מילות מפתח, נבנה עבורכם בנק ביטויים הכולל שורה ארוכה של ביטויים למוצרים שונים. במקרה של בגדי התינוקות, מדובר בין השאר בביטויים כגון "בגדים לתינוק לאחר לידה", "בגדי ניו בורן", "בגדים לתינוק לברית", "בגדים לתינוק לחורף", "בגדי קיץ לתינוק", "עליוניות לתינוקות", "מעילים לתינוק" ועוד. אלו ביטויים הנקראים חיפושי זנב ארוך.

ככל שהביטויים הממוקדים במנועי החיפוש יפנו לדפים רלבנטיים בחנות הווירטואלית, כך גדל באופן משמעותי הסיכוי להמרות עתידיות. דהיינו, הסיכוי שגולשים ירכשו מוצרים מהאתר. מתוך תוצאותיו של מחקר מילות מפתח, נוכל לגזור את המשך הפעילות על קידום החנות הווירטואלית.

בשלב השני, עלינו לערוך לחנות אופטימיזציה למבנה האתר. מדובר במהלך אשר במסגרתו אנו מחליטים כיצד האתר יהיה בנוי מבחינת הקטגוריות והמוצרים השונים. על בסיס נתוני החיפוש השונים, נחליט מהן הקטגוריות הראשיות ומהן הקטגוריות המשניות. כאשר מדובר בחנות ווירטואלית, עלינו לשים על כך דגש רב. זאת משום שהצלחת האתר טמונה רבות בהיררכיה של קטלוג החנות. לדוגמא, אם מדובר בחנות לכלי מוסיקה, הקטגוריות צריכות להתחלק מן הכלל אל הפרט (כלי נגינה –> כלי מיתר –> גיטרות –> גיטרות חשמליות).

כמו כן, אופטימיזציה למבנה האתר יכולה לכלול גם אלמנטים של קידום מכירות. אם גולש בוחר לרכוש מוצר מסוים (לדוגמא – מזון לכלבים), ניתן להפנות אותו מיד למוצרים נוספים שיכולים לעניין אותו (למשל – משחקים לכלבים, כלי האכלה, רצועות אלסטיות, ממתקים לכלבים ועוד).קידום אתרים אורגני, קידום חנות ווירטואליותעל ידי בנייה נכונה של האתר, תוכלו להגדיל את המכירות באופן משמעותי.

יתרה מכך, ככל שהגולשים יזהו שהאתר בנוי בצורה נגישה ויעילה יותר, כך הם יעדיפו לשהות בו זמן רב. נתוני השהייה באתר משפיעים על דירוגו במנועי החיפוש. במידה והגולשים מוצאים באתר מענה רב למבוקשם, והם נשארים בו זמן רב ומדפדפים בין העמודים השונים, מנועי החיפוש מעריכים את האתר ומעניקים לו גם הכרה.

חשוב להדגיש, אופטימיזציה למבנה האתר בחנויות ווירטואליות מתייחסת לאופיים המיוחד של אתרים אלה. עבור הגולשים, מנועי החיפוש הפנימיים של האתר הם ה"כלי החשוב ביותר". מנועי החיפוש הפנימיים צריכים להיות מדויקים, וכך גם הקישורים השונים בין הדפים. כמו כן, האתר חייב להתאים גם לכל הדפדפנים הפופולאריים ובזאת בכדי לאפשר חוויית גלישה נוחה מכל מחשב ומכל מערכת הפעלה.

השלב הבא במסגרת קידום חנויות ווירטואליות הוא ניהול תוכן. התוכן באתר האינטרנט הוא כלי אשר באמצעותו אתם מפנים את הגולשים לדפים השונים. כמו כן, הוא משמש אתכם גם מול מנועי החיפוש. מערכת ניהול תוכן באתרי חנויות ווירטואליות צריכה לפנות הן לגולשים והן לגוגל. למשל, כל קטגוריה וקטגוריית משנה צריכות להיות עם תכנים איכותיים המספרים על המוצרים ומדגישים את יתרונותיהם. בנוסף, עליכם להוסיף תוכן לאתר המספק לגולשים מידע רלבנטי (למשל – מדריכים, מאמרים מקצועיים, חוות דעת, כתבות מהתקשורת ועוד).

בחברת BooYa אנו מסייעים לכם גם ביצירת מערך קישורים ורשתות חברתיות. דהיינו, מערך של קישורים לאתר שלכם מאתרים רלבנטיים אחרים, וכן פעילות ברשתות חברתיות המגבירה את התנועה לאתר. לאורך כל הדרך, מלווה אותנו גם עבודה מקיפה של אנליזה לאתר. אנליזה היא למעשה ניתוח של ביצועי האתר ותיקון פגמים וכשלים תוך כדי תנועה. בחנות ווירטואלית, חשוב לשים לב מהם הביטויים הרווחיים ביותר וכיצד ניתן לשמור עליהם ולקדמם. כמו כן, אנליזה מאפשרת לנו לדעת היכן נמצאים המוצרים אשר נמכרים פחות. כעת, נוכל לפעול באופן ספציפי בכדי לקדם אותם ולהגדיל את מספר הרכישות שלהם.

לסיכום,

חנויות ווירטואליות הן אתרי אינטרנט מתוחכמים אשר מבקשים להניע את הגולשים לפעולה באופן מיידי ומהיר. הם מציעים לגולשים מבחר דרכי פעולה לרכוש את המוצרים ו/או השירותים באתר. חשוב להדגיש, קידום חנות ווירטואלית הוא שלב חשוב ביותר מבחינת הצלחתו של העסק במרחב האינטרנטי. אם תעשו את זה נכון, תוכלו לזכות בתנועה משמעותית של גולשים אשר יתעניינו במוצרים השונים. מנגד, אם תפעלו באופן שגוי, הרי שאתם עלולים דווקא לגרום נזק לאתר. בחברת BooYa, נשמח לקחת את החנות הווירטואלית שלכם אל מרכז "השוק האינטרנטי". רוצים לדעת עוד? פנו