קידום אתרי תכשיטים

ענף התכשיטים הוא אחד התחומים התחרותיים ביותר ברשת והנה כמה נתונים שיכניסו אתכם לאווירה. מדי שנה, למעלה מ-12,000 גולשים מקלידים את הביטוי "טבעות אירוסין", 5,400 מחפשים "טבעות נישואין", 4,400 מבקשים מידע לגבי "טבעת אירוסין" (ביחיד) ו-1,300 גולשים מתעניינים ב"טבעת יהלום". לכך יש להוסיף את העובדה שמכירות תכשיטים באינטרנט הופכות לטרנד בציבור הישראלי. דו"ח של מכון המחקר והמידע של הכנסת חשף לאחרונה עלייה של כ-600% בהיקף הרכישות של תכשיטים באינטרנט בין השנים 2007-2013. ענף התכשיטים הוא אחד התחומים התחרותיים ביותר ברשת והנה כמה נתונים שיכניסו אתכם לאווירה. מדי שנה, למעלה מ-12,000 גולשים מקלידים את הביטוי "טבעות אירוסין", 5,400 מחפשים "טבעות נישואין", 4,400 מבקשים מידע לגבי "טבעת אירוסין" (ביחיד) ו-1,300 גולשים מתעניינים ב"טבעת יהלום". לכך יש להוסיף את העובדה שמכירות תכשיטים באינטרנט הופכות לטרנד בציבור הישראלי. דו"ח של מכון המחקר והמידע של הכנסת חשף לאחרונה עלייה של כ-600% בהיקף הרכישות של תכשיטים באינטרנט בין השנים 2007-2013. 

 

קידום אתרים אורגני, קידום אתר תכשיטים

קידום אתרי תכשיטים קידום בתחום תחרותי

המספרים שהצגנו כאן מובילים למסקנה אחת - קידום אתרי תכשיטים הוא בראש ובראשונה קידום אתרים בתחום תחרותי. מה זה אומר? ובכן, כידוע, המטרה שמאחורי קידום אתרים היא להעניק לאתר אינטרנט מקסימום חשיפה בביטויים רלבנטיים על גבי עמודי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPs). כל קמפיין קידום מתחיל עם מחקר מילות מפתח שמתחקה אחר הביטויים האפקטיביים ביותר עבור העסק. תחרותיות היא פרמטר אשר נמדד על בסיס היקף החיפושים החודשי של הביטויים שנבחרו במחקר המקדים.  

היות שקידום אתרי תכשיטים הוא קידום בתחום תחרותי, לא מדובר על משימה פשוטה כלל וכלל. מקל וחומר כאשר העסק שמבקש את הקידום הוא חנות תכשיטים ווירטואלית חדשה וללא וותק רב. עם זאת, זו גם לא משימה בלתי אפשרית. התנהלות אינטליגנטית ומקצועית יכולה בהחלט להניב תוצאות מרשימות ועל מנת לעשות קצת סדר בדברים הנה כמה דרכי פעולה שכדאי להכיר. 

 

 

ביטויים אפקטיביים עם תחרות נמוכה

קידום בביטוי "טבעות אירוסין" עלול להיות מהלך לא קל שכן התחרות כאן היא גדולה ורוחבית. אולם, ענף התכשיטים איננו נשען לבדו על ביטוי זה בלבד. לצד "טבעות אירוסין" ישנם עוד ביטויים אפקטיביים רבים ברמת תחרותיות סבירה לחלוטין. למשל, "טבעות יהלומים" (480 חיפושים בחודש), "טבעת יהלומים" ביחיד (390 חיפושים בחודש), "תכשיטי יהלומים" (260 חיפושים בחודש) והתמונה ברורה.

הביטויים הללו עדיין רלבנטיים מאד לכל חנות תכשיטים ברשת אך התחרות לגביהם איננה כה גדולה. דהיינו, גם חנות תכשיטים חדשה עשויה להשיג בעזרתם נראות בתוצאות החיפוש. במקביל, אתר האינטרנט יכול להמשיך ולפעול גם לקידום בביטויים המרכזיים והמחופשים יותר.

ביטויי זנב ארוך – להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים

ביטויי זנב ארוך הם ביטויי חיפוש אשר מורכבים משלוש מילים ויותר. למשל – "טבעת אירוסין זהב צהוב" (390 חיפושים בחודש), "טבעות אירוסין מיוחדות" (720 חיפושים בחודש) או "צמיד זהב לאישה" (360 חיפושים בחודש). ביטויים אלה נהנים מכמה יתרונות בכל קמפיין של קידום אתרים בתחום תחרותי, ובפרט לגבי קידום אתרי תכשיטים. ראשית, ביטויי זנב ארוך הם ביטויים ממוקדים אשר יחסי ההמרות שלהם נחשבים לגבוהים במיוחד. גולשים שמחפשים ביטוי כמו "טבעת אירוסין זהב צהוב" הם הרבה יותר ממוקדים במטרה מגולשים שמחפשים רק "טבעות אירוסין".

ביטויי זנב ארוך מציגים בדרך כלל תחרות סבירה בהיקף החיפושים החודשי וניתן לקדם אותם למקומות ריאליים בתוך מסגרת הגיונית של זמן ועלויות. יתרון משמעותי נוסף הוא האפשרות לגבות אותם בתוכן איכותי ורלבנטי. בניגוד לכותרת הכללית "טבעת אירוסין" אשר קשה לצקת לתוכה טקסט ממוקד, מאמר בנושא "טבעות אירוסין מיוחדות" יכול להיות הרבה יותר אטרקטיבי ונעים לקריאה. התוצאה היא שהגולשים שמגיעים אל הטקסטים מפיקים מהם תועלת, ותוכן עם ערך מוסף הוא אחד הפרמטרים של גוגל בדירוג אתרים.

התמקדות בנישה ספציפית

אחת הטכניקות הפופולאריות של קידום אתרים בתחום תחרותי הוא התמקדות בנישה ספציפית. לדוגמה, תכשיטי יהלומים, תכשיטים מעוצבים, מחירים זולים, תכשיטי פנינים וכדומה. הרעיון הוא כמובן ברור. במקום להתמודד בענף התכשיטים באופן רוחבי, התמקדות ספציפית מסייעת לעסק להפיק יותר עסקאות מפחות לקוחות. חנות תכשיטים באינטרנט אשר מתמקדת למשל בטבעות אירוסין בלבד (ללא מכירה של תכשיטים נוספים) יכולה להיות מקום טוב לחתנים לעתיד. מלבד העובדה שהקטלוגים יפנו ישירות לצורך אמיתי של הגולשים, התמקצעות בנישה מאפשרת שדרוג אמיתי של התוכן באתר והפיכה לאותוריטה בתחום. יש לזה גם השלכות על מיתוג העסק ברשת.

לוקליזציה ופרסונליזציה של קהל היעד

קידום אתרים איננו עוסק רק במיקום על גבי תוצאות החיפוש. נכון, בסופו של דבר הקמפיין נמדד בעיקר לפי השאלה "איפה אני מופיע?". אולם, הסיפור מורכב מעט יותר. במסגרת הקידום חשוב לשים לב למה שקורה עם הגולשים לאחר שהם החליטו להיכנס פנימה לאתר. גם אתר אשר ממוקם ראשון בכל תוצאות החיפוש לא יצליח להרוויח אם יחסי ההמרות שלו יהיו נמוכים בעקבות תוכן לא איכותי, ממשק משתמש לא ידידותי וכדומה.

מנוע החיפוש של גוגל מדרג אתרים בין השאר על בסיס אחוזי השהייה של הגולשים בהם. ככל שהגולשים נשארים באתר זמן רב יותר, וככל שהם עוברים בין העמודים השונים, הדירוג של האתר עולה בהתאמה (וכפועל יוצא מכך, המיקומים שלו בדפי התוצאות משתפרים). טכניקה בולטת של קידום אתרים בתחום תחרותי היא לוקליזציה ופרסונליזציה של קהל היעד. כלומר, יצירת מבנה אתר נכון, עיצוב ממשק משתמש גרפי שמניע לפעולה, מתן מענה לשאלות נפוצות, בנייה נכונה של קישורים פנימיים, התמקדות בביטויים גיאוגרפיים (חנות תכשיטים בתל אביב – 20 חיפושים בחודש) וכדומה.

אם הגולשים ירגישו שהם הגיעו לאתר שמספק להם תשובות אמיתיות, הדבר יבוא לידי ביטוי גם במיקומים בגוגל. על כן, פרסונליזציה ולוקליזציה של אתר האינטרנט היא דרך נהדרת להתמודד עם קידום אתרי תכשיטים הפועלים בזירה תחרותית.

תוכן איכותי

תוכן איכותי הוא מפתח חשוב בכל קמפיין של קידום אתרים ובפרט לגבי קידום בענפים תחרותיים במיוחד. כשאנחנו מדברים על תוכן איכותי אנחנו מדברים על כתיבה נכונה של עמודים ראשיים באתר, תיאורי מוצרים שמשלבים ביטויי מפתח, מפרטים מדויקים של המק"טים השונים, עמודי מאמרים איכותיים שמספקים מענה לשאלות נפוצות, פוסטים שיווקיים ברשתות חברתיות, שיווק באמצעות תוכן באתרי נישה רלבנטיים ועוד.

כל העדכונים האחרונים של גוגל מעלים על נס את נושא התוכן האיכותי ועל כן אתרים שמצליחים לעניין ולרתק את הגולשים הם גם אלה שמקבלים את החשיפה הטובה ביותר. מחקר מילות מפתח יכול לספק פתרון לשורה ארוכה של נושאים לכתיבת תוכן בחנות תכשיטים. לדוגמה, "כמה עולה טבעת אירוסין?" (90 חיפושים בחודש), "איך בוחרים טבעת אירוסין?" (50 חיפושים בחודש), "איך בוחרים יהלום?" (70 חיפושים בחודש) וכו'.

לסיכום,

קידום אתרי תכשיטים איננו משימה לחובבנים בעיקר משום שמדובר על אחד התחומים התחרותיים ביותר ברשת. רק בעזרת עבודה על בסיס ביטויי מפתח אפקטיביים ושימוש נכון בטכניקות מקצועיות יהיה אפשר להציג תוצאות מרשימות בענף זה. היות שקידום אתרים מוצלח שווה זהב, תרתי משמע, קידום אתרי תכשיטים מומלץ להניח בידיהם של מקדמים בעלי ניסיון.

בחברת BooYa, אנו מתמחים בקידום אתרים בזירות תחרותיות ויודעים כיצד להפוך קמפיין שיווק ברשת למנוע אפקטיבי להגדלת קהל הלקוחות. נשמח לספר לכם על כך אז פשוט התקשרו או צרו קשר עמנו ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.