קידום אתרים – טבלאות שכר

בימים בהם כל עסק צריך לא רק אתר אינטרנט אלא גם אתר אינטרנט אשר מופיע במיקומים הגבוהים ביותר בתוצאות מנועי החיפוש, תעשיית קידום האתרים הפכה למהפכה של ממש. אלפי בעלי מקצוע פועלים בתחום בישראל וחברות רבות מציעות את שירותיהן לבעלי עסקים שונים. כעת, הבה נבחן את התעשייה המיוחדת הזו בהיבט השכר. למשל, כמה מרוויח מקדם אתרים? מהו משקל הניסיון מבחינת השכר בתחום? האם מרבית מקדמי האתרים בישראל הם עצמאים או שכירים? ועוד. 

בניגוד לתפקידים וותיקים בענף הפרסום (כמו יח"צנים, תקציבאים, קופירייטרים, ארט דירקטורים וכדומה), המידע אודות המשכורות בתחום השיווק הווירטואלי לא זוכה לחשיפה משמעותית. זאת, בעיקר משום שקיימים פערים משמעותיים בין החברות השונות ובשל העובדה שמדובר בתחום מקצועי "צעיר" יחסית אשר צבר תאוצה רק בעשר השנים האחרונות. אולם, לאור ניסיוננו בתחום, ובזכות העובדה שחברת BooYa עוסקת בקידום אתרים מזה כ-10 שנים, נוכל לסייע לכם להבין מעט איך זה עובד.  

השכר כתלות בשנות ניסיון

בדומה לכל תחום וענף, גם בקידום אתרים הניסיון הוא הפרמטר המרכזי אשר משפיע על משכורתו של העובד. בעוד מקדם אתרים מתחיל משתכר בשנתיים הראשונות כ-7,000-9,000 ₪ לחודש, שכרו של מנהל מחלקת קידום בחברה מובילה יכול להגיע עד לכדי כ-25,000 ₪ בחודש. מנתוני סקר אשר פורסם לאחרונה במגזין גלובס (יוני, 2014), עולה כי מדרגות השכר בקרב עובדי קידום אתרים הם כדלקמן:

  • עד שנתיים – 7,000-9,000 ₪ ברוטו לחודש.

  • 2-5 שנים – 10,000-17,000 ₪ ברוטו לחודש.

  • 6 שנים ומעלה – 15,000-22,000 ₪ ברוטו לחודש.

  • עובדים בתפקיד ניהולי (מנהלי מחלקות, מנהלי צוותים וכדומה) – 20,000-25,000 ₪ לחודש.

בספטמבר 2014, הבלוג הפופולארי AskPavel פרסם אף הוא סקר מקיף אודות משכורותיהם של אנשי שיווק באינטרנט בישראל. על פי סקר זה, שנערך בקרב כ-500 אנשי מקצוע בתחום, עולה כי משכורתו הממוצעת של מקדם אתרים שכיר עומדת על כ-10,000 ₪ בחודש. כמו כן, כ-17% מבין מקדמי האתרים השכירים שהשתתפו בסקר הנ"ל העידו על כך שהם מעוניינים לפתוח בקריירה עצמאית אך רק כ-15% מבין מקדמי האתרים אכן פועלים כפרילנסרים.

משכורות בתחום הקידום, ענף במגמת צמיחה

קידום אתרים הפך כאמור לאחד הכלים החשובים ביותר עבור בעלי עסקים שרוצים להרחיב את קהל לקוחותיהם באמצעות נוכחות ווירטואלית. ככל שהתעשייה בענף מתקדמת, וככל שיותר ויותר עסקים מבקשים להיעזר בטכניקות השונות של הפרסום ברשת, כך הדרישה לאנשי מקצוע איכותיים צומחת בהדרגה.

כיום, בעלי עסקים אשר מבקשים לקדם את עצמם ברשת אינם מתפשרים עוד על בעלי מקצוע חסרי ניסיון והסכומים שמושקעים בשיווק הווירטואלי מגיעים לכדי אלפי שקלים בחודש. שעת עבודה של מקדם אתרים מתייקרת אף היא מדי שנה והדברים באים לידי ביטוי גם בעלות המתגלגלת אל הלקוח. יתרה מכך, קידום אתרים הוא שירות אשר עלותו משתנה גם מפרויקט לפרויקט. זאת, כתלות בפרמטרים כגון עבודה רוחבית (לדוגמה על ידי שילוב קמפיין ממומן או קמפיין ברשתות חברתיות), ניהול תוכן שוטף, תחום תחרותי במיוחד, קידום אתרים בחו"ל, קידום אתרים בתחומים מורכבים וכדומה.

חבילת קידום אתרים כוללת כמובן לא רק עבודה של מקדם אתרים אלא דורשת התממשקות עם שורה ארוכה של אנשי מקצוע נוספים. למשל, כותבי תוכן, מתכנתים, מפתחים, מידענים, מעצבים, מומחי מרקום, קופירייטרים, מנהלי פרויקטים ועוד. מקדמי אתרים פרטיים (העובדים כפרילנסרים) מספקים את המענה הנ"ל באמצעות התקשרות עם בעלי מקצוע שונים (הן באופן ישיר והן על ידי הפניית הלקוח אל הגורמים הרלבנטיים). לעומתם, חברות קידום אתרים מעניקות את השירות הנ"ל תחת קורת גג אחת וברמת One Stop Shop.

BooYa היא חברת קידום אתרים ברמת גן אשר צברה לעצמה שם ומוניטין לאורך עשר שנות פעילותה בענף השיווק ברשת. הצוות המקצועי והמיומן שלנו מכיר היטב מלאכת הקידום ועובד רק בשיטות "חוקיות" של קידום אתרים בכובע לבן. מקדמי האתרים ומנהלי הפרויקטים של BooYa נבחרים בקפידה ועובדים ביחד עם אנשי מקצוע מהטובים ביותר בענף. לכך יש להוסיף כמובן את הקשרים הענפים של BooYa ואת התשתית החזקה של החברה מבחינת קישורים, אנליזה, שיתופי פעולה וכדומה. תודות לכל אלה, BooYa מעניקה ללקוחותיה שירות יוצא דופן של קידום אתרים עם התחייבות. רוצים לדעת עוד? פנו אלינו ונשמח להסביר!