קידום אתרים עבודה מהבית

קידום אתרים הוא תחום אשר צובר בשנים האחרונות תאוצה של ממש. למעשה, ככל שרשת האינטרנט מתפתחת ותופסת יותר מקום בחיינו, וככל שהצרכנות בישראל הופכת לווירטואלית, כך עולה בהתאמה החשיבות של פעילות במרחב המקוון.

בעלי עסקים לא מעטים, מכל התחומים ומכל הענפים, הקימו לעצמם זה מכבר אתר אינטרנט אשר מרחיב את פעילותם העסקית אל "כיכר השוק האינטרנטית". כמו כן, רבים מהם כבר הבינו שאתר אינטרנט לבדו איננו מספיק. כלומר, רק קידום אתר אינטרנט למקומות הראשונים, על פי מחקר מעמיק של ביטויי חיפוש ספציפיים, יוכל להביא לחשיפה של הנוכחות הווירטואלית בקרב גולשים הנמנים עם קהל היעד הפוטנציאלי של העסק. למשל, חנות הרהיטים "אבי ציון – רהיטים יוקרתיים" לא יכולה להסתפק בבניית אתר תדמית לתפארת ועליה לבצע במקביל קמפיין שיווקי של קידום תחת ביטויים כגון "רהיטים מעוצבים", "שולחנות יוקרתיים", "סלון איטלקי" וכדומה.

אנשי המקצוע השונים בענף קידום האתרים

לכאורה, קידום אתרים איננו דורש יותר ממחשב וחיבור לאינטרנט. על כן, מדובר באחד התחומים ה"חמים" מבחינת עבודה מהבית. הענף מלא כיום במקדמי אתרים מכל הגילאים אשר עובדים לבד מהבית ומציעים שירותי שיווק באינטרנט לחברות ועסקים. לעיתים אלו סטודנטים וצעירים המחפשים השלמת הכנסה, ולעיתים עסקינן בפרילנסרים מקצועיים אשר צברו ניסיון בחברות קידום והחליטו "לפרוש כנפיים".

בדומה לכל ענף במשק, גם כאן ההצפה של השוק הביאה לשני אפקטים מרכזיים - פערי מחירים ופערי רמות. כעת, נשאלת השאלה, האם עדיפה התקשרות עם חברה לקידום אתרים, או שמא די בשירות מטעם מקדם אתרים ביתי.

התשתית הדרושה לקידום אתרים

חשוב להדגיש, קידום אתרים באינטרנט הוא משימה מורכבת הדורשת תשתית רחבה ועבודה עם שורה ארוכה של גורמים, אנשי מקצוע וקבלני משנה. לדוגמה, כותבים, מעצבים, מתכנתים, מומחים לחוויית משתמש (UX), קופירייטרים, אנשי שיווק, מומחי רשתות חברתיות ועוד. רק שילוב בין כל הגורמים הללו יביא למקסום הצלחתו של הפרויקט ולקידום אפקטיבי. כמו כן, קידום אתרים כולל גם שיתופי פעולה עם אתרי אינטרנט נוספים לצורך בנייה נכונה של מערכי קישורים חיצוניים.

על פי רוב, רק חברת קידום אתרים מסוגלת לעמוד בכל האתגרים הללו ולנצח על התזמורת לכדי מנגינה מושלמת. במרבית המקרים, חברות קידום אתרים מעסיקות את אנשי המקצוע הללו In-House במשרדי החברה ומבצעות בקרה שוטפת על עבודתם. בנוסף, כאשר קיים גורם אחד אשר מפקח על הפרויקט לכל אורך הדרך, הגורמים השונים פועלים כמכונה משומנת היטב וכשלם הגדול מסך חלקיו.

מנגד, כאשר למקדם אתרים מהבית אין את התשתית הרחבה הנ"ל הוא נדרש לשתף עם קבלני משנה נוספים (בדרך כלל, פרילנסרים שעובדים מהבית כמוהו). ההשלכות שיש לכך על פרויקט הקידום יכולות להיות קריטיות. ראשית, הצלחתו של הפרויקט תלויה כעת במספר רב של גורמים אשר אינם בהכרח מחויבים ישירות ללקוח. שנית, אם מקדם האתר איננו יודע כיצד לנהל את הפרויקט מול כל אנשי המקצוע הנוספים עלולה להיווצר תסבוכת שסופה מי ישורנו (ובפועל – עוגמת נפש והפסד כסף, זמן ומשאבים).

 

קידום אתרים איננו "זבנג וגמרנו", דרושה יציבות כלכלית וטווח נשימה

קידום אתרים באינטרנט איננו מהלך של "זבנג וגמרנו". זהו תהליך מורכב וארוך הדורש הן מהלקוח והן מהחברה המקדמת זמן פעולה וטווח נשימה. במילים פשוטות, יציבות כלכלית ויכולת לנהל פרויקטים לאורך זמן. מבחינה זו, ברור אפוא מדוע רק חברה מקצועית לקידום אתרים מסוגלת להעניק ללקוח את השקט הנפשי הדרוש להתנהלות הפרויקט וחסרונותיו של המקדם הביתי בולטים ביתר שאת.

אין חכם כבעל הניסיון

קידום האתרים איננו רק ענף פופולארי אשר צובר תאוצה אלא תחום מודולארי שמשתנה כל הזמן. מנועי החיפוש של גוגל מציבים בראש סדר מעניינם את נושא הרלבנטיות. כלומר, גוגל מבקשת להציג על גבי עמודי התוצאות שלה את האתרים הרלבנטיים, האיכותיים, הטובים והמקצועיים ביותר.

על מנת לעמוד במשימה זו, גוגל מעדכנת באופן שוטף את האלגוריתם של מנוע החיפוש. היות והחברה איננה מפרסמת את מהות העדכונים בפועל, מקדם אתרים חייב להיות תמיד עם היד על הדופק. קרי, להכיר את כל השינויים האחרונים ולהתאים אליהם את אסטרטגיית הקידום. חברת קידום אתרים בעלת ניסיון מסוגלת להתמודד היטב עם התמורות והעדכונים של האלגוריתם של גוגל, בין השאר בזכות שנים רבות של עשייה בתחום. לעומתה, מקדם אתרים ביתי אשר טרם צבר מספיק "שעות קידום" עלול למצוא את עצמו מגיב באיחור לעדכונים חשובים. מיותר לציין כי הנפגע הישיר מכך הוא אתר האינטרנט של העסק.

זאת ועוד, קידום אתרים הוא משימה אשר משתנה במידה רבה בין עסקים ותחומים. למשל, ישנם תחומים כמו ספורט או תיירות אשר דורשים מקצועיות בניהול פרויקטים של קידום אתרים בתחום תחרותי, ולעומתם אתרי אינטרנט הפועלים בנישות קטנות (אשר יכולות להיות מאתגרות לא פחות). כמו כן, בנושאים מורכבים יותר כמו קידום אתרים בחו"ל או קידום אתרים לחברות גדולות, מקצועיותה של החברה המקדמת היא הפרמטר החשוב מכל. בפרויקטים מסוג זה, התשתית להצלחת הקמפיין כוללת גם אלמנטים נוספים כגון התנהלות מול מחלקות שיווק בעסק, היכרות עם מנועי חיפוש במדינות זרות ועוד.

קידום אתרים עם BooYa

חברת BooYa היא חברת קידום אתרים ברמת גן אשר הוקמה מתוך הצורך לספק מענה אפקטיבי לעסקים בישראל ובחו"ל. החברה מספקת שירותי קידום אתרים בכל התחומים ועומדת לצדו של הלקוח החל מהשלב הראשון (אפילו טרם הקמת האתר) ועד להופעה בביטויי המפתח הרלבנטיים ביותר.
הצלחתם של הפרויקטים שלנו ב-BooYa מבוססת על עבודתם של אנשי מקצוע מובילים בתחומם כגון אנשי שיווק, מהנדסי תעשייה וניהול, מנהלי פרויקטים, מעצבים, מתכנתים, אנשי תוכן, קופירייטרים, מומחים לרשתות חברתיות ועוד. השירותים שלנו ניתנים ללקוח תחת קורת גג אחת במשרדי החברה שלנו וברמת One Stop Shop. נשמח להכיר אתכם!