קידום אתרים מקומי

קידום אתרים מקומי הוא קמפיין שיווק באינטרנט אשר מציב את הגיאוגרפיה בראש סדר העדיפויות. זוהי טכניקה פופולארית לקידום אתרים אשר יוצאת מתוך הנחה שיחסי המרות (כלומר היחס בין הכניסות לאתר לבין מספר הפניות ממנו) משתפרים מהותית עם קידום ממוקד גיאוגרפית.

הרעיון הוא פשוט (לכאורה). מסעדת סושי בפתח תקווה צריכה לקדם את עצמה תחת הביטוי "סושי בפתח תקווה" (140 חיפושים בחודש) ולא להתחרות על ביטויים תחרותיים וכלליים כמו "סושי" (6,600 חיפושים). זאת, לא רק בגלל התחרות הרבה אשר מקשה על התהליך. כאשר גולשים מקלידים רק את המילה "סושי", ייתכן והם כלל לא מחפשים מסעדה (ומקל וחומר לא מסעדה בפתח תקווה). יכול בהחלט להיות שהם בסך הכל רוצים להכין סושי בבית או מחפשים קייטרינג לאירוע. מנגד, סביר להניח שגולשים שמחפשים "סושי בפתח תקווה" יהפכו ללקוחות פוטנציאליים של המסעדה המפרסמת. 

חברת BooYa הרכיבה מודל לקידום אתרים מקומי אשר מבוסס על שישה שלבים וכולל התייחסות ספציפית לנושא הגיאוגרפי. במסגרת עבודתנו, צוות המומחים של BooYa מרכיב אסטרטגיה איכותית של קידום אתרים מקומי אשר מדגישה היטב גם יתרונות גיאוגרפיים. רוצים להבין קצת יותר? להלן מספר עקרונות בסיסיים אשר מנחים אותנו בכל פרויקט מסוג זה.

מחקר מילות מפתח ואופטימיזציה לתוכן

מחקר מילות מפתח הוא תהליך שבו אנו בודקים את היקפי החיפושים בביטויים הרלבנטיים לבעל העסק. למשל, דיאטנית ברמת גן, דיאטנית במרכז, דיאטנית קלינית ברמת גן ועוד. כמו כן, חשוב להדגיש כי גם במסגרת קידום אתרים מקומי אנחנו לא משאירים מאחור ביטויים שאינם בהכרח קשורים להיבט הגיאוגרפי. זאת, מן הטעם הפשוט שעלינו "לדבר" בשפה מסוימת ולפנות לקהל היעד גם עם תכנים איכותיים מעבר למיקום העסק. לדוגמה, "דיאטה נכונה", "תזונה נכונה", "דיאטה טבעונית", "להרזות אחרי ההריון", "דיאטה לסוכרתיים", "תסמונת המעי הרגיז" וכדומה. מחקר מילות מפתח בקידום אתרים מקומי משלב היטב בין הביטויים הכלליים לבין הביטויים הלוקאליים, והכל לכדי תוכנית אדריכלית מנצחת המנתבת את הקמפיין והמהלך השיווקי.

אופטימיזציה לאתר

אופטימיזציה לאתר היא חלק בלתי נפרד מהפרויקט והיא משפיעה עמוקות על הצלחתו. מבחינת קידום אתרים מקומי, ישנם כמה דגשים שעלינו לשים אליהם לב. חלקם פונים למנועי החיפוש מבחינת קוד ותכנות, וחלקם מיועדים לגולשים והלקוחות הפוטנציאליים. בין השאר, פעולות האופטימיזציה הללו כוללות הוספת מילות מפתח מקומיות בהתאם למחקר המקדים, שילוב ביטויים מקומיים בתגיות העל, שילוב ביטויים מקומיים בכותרות ותיאורים, הוספת מספרי טלפון וכתובת בכל עמודי האתר, הטמעת מפת גוגל באתר, יצירת התממשקות עם אפליקציית ניווט למשתמשים סלולאריים (למשל – Waze) ועוד. במידה ולעסק יש מספר סניפים בכמה מוקדים, אופטימיזציה לאתר כוללת יצירת דפים נפרדים לכל אחד מהסניפים עם מפות, כתובות, דרכי יצירת קשר והתאמה מתאימה לקוד ולתוכן.

אינדקסים ומערך קישורים ורשתות חברתיות

קידום אתרים מקומי מחייב התנהלות נכונה מבחינת מערך קישורים ורשתות חברתיות. בנוגע לקישורים, יש לדאוג לקישורים איכותיים מאינדקסים מקומיים וניתן גם לבחון אתרי אינטרנט מקצועיים ופורטלי תוכן בעלי דגש גיאוגרפי. לדוגמה, לוחות עסקים, פורטלים, אתרים שכונתיים/עירוניים וכו'.

פרמטר חשוב נוסף מבחינת קידום אתרים מקומי הוא התנהלות אפקטיבית, אטרקטיבית וקונסיסטנטית ברשתות חברתיות. לצורך כך, יש להקים עמודים עסקיים ברשתות חברתיות אשר מתממשקים עם האתר ומציעים תוכן ומידע עדכניים אודות העסק ברמה השוטפת. כמו כן, כדאי להרחיב את הפעילות מול קהילות חברתיות מקומיות בהם "מסתובבים" אין ספור לקוחות פוטנציאליים.

במסגרת קידום אתרים לוקאלי מומלץ לשתף פעולה עם בעלי אתרי אינטרנט מקומיים בתחומים חופפים וכן לפנות לבלוגרים ועסקים במרחב הגיאוגרפי הרלבנטי. את הפעילות ברשתות החברתיות אפשר להרחיב על ידי חיפוש עוקבים ממוקדי מיקום ויצירת קשר עם מגוון עסקים מקומיים אשר אינם מתחרים ישירים. יש להקפיד על מעקב שוטף אחר פעילות מתחרים ברשת החברתית ולייצר תכנים מקוריים אשר מעודדים נוכחות גולשים בדף העסקי (מבצעים, הנחות, תכנים מעניינים).

לסיכום,

קידום אתרים מקומי הוא טכניקה אשר משלבת את האינטרנט הגלובלי עם הקהילה הלוקאלית. זאת, מתוך מטרה להפוך את פרויקט השיווק הווירטואלי לכדי קמפיין אפקטיבי. כידוע, מרבית העסקים בישראל מבוססים בסופו של היום על לקוחות באזור פעילותם ועל כן קידום אתרים חייב להתכתב עם אלמנט זה. בחברת BooYa, אנו יודעים כיצד לאפיין את צרכיו של העסק ואיך למקד עבורו את הקידום האינטרנטי לכדי מנוע צמיחה.