קידום אתרים - מחירים

בעלי עסקים אשר מתחילים לערוך סקר שוק לגבי קידום אתרים בגוגל מופתעים פעמים רבות מפערי המחירים בין הספקים השונים. בעוד פרילנסרים אשר עובדים לבד מהבית מציעים חבילות במחירים "נוצצים", חברות מנוסות דורשות לעיתים הרבה יותר. ובכן, כיצד יודעים לתמחר נכון פרויקט של קידום אתרים ומתי זול זה יקר (ולהפך)? על כך בקצרה במאמר שלפניכם.  

                               קידום אתרים - מחירים

חבילת קידום אתרים, מה יש בה?

קידום אתרים הוא אחד המנועים השיווקיים האפקטיביים ביותר. זאת, הן בשל העלייה המתמדת בשימוש ברשת האינטרנט, והן תודות למודעות ההולכת וגוברת בקרב צרכנים שרואים במרחב המקוון זירת מסחר אמינה. ואכן, קידום אתרים הוא למעשה הדרך שלכם כבעלי עסקים להתבלט ברשת ולהגיע אל הגולשים הרלבנטיים ביותר עבורכם. במידה ורק תקימו אתר אינטרנט אך לא תפעלו לקדמו, תהיו בטוחים שהמתחרים שלכם כבר יגזרו את הקופון.  

חבילת קידום אתרים כוללת בדרך כלל תשלום חודשי קבוע אשר נע בין 1,000 ל-4000 ₪ בחודש. אגב, מחירה של החבילה משתנה פעמים רבות לא רק בין הספקים השונים אלא גם בתוך החברה המקדמת עצמה. למשל,  אם בעל עסק מבקש להשיג דריסת רגל ווירטואלית בתחום תחרותי (כמו עריכת דין), מלאכת הקידום מורכבת יותר והמחיר נקבע בהתאם.

כמו כן, וכפי שיתואר להלן, קידום אתרים הוא תהליך אשר דורש ארגז כלים רחב ואפקטיבי. ככל שהלקוח מעוניין ביותר כלים מ"ארגז הכלים" הזה, כך צומחת גם עלותה של חבילת הקידום. לדוגמה, בעל עסק שמעוניין בקידום אתרים אשר כולל לא רק קידום בגוגל בתוצאות אורגניות אלא גם קמפיין ממומן בגוגל, תפעול דף פייסבוק עסקי, פרסום באנרים בפורטלים מקצועיים והפעלת חשבון טוויטר, צריך להיות מוכן לכך שעלות החבילה תהיה גבוהה יותר מהעלות הרגילה והבסיסית.

ממה מורכב קידום אתרים?

בדומה לכל קמפיין שיווקי, קידום אתרים מבוסס על מספר פרמטרים אשר מרכיבים את השלם והופכים אותו לגדול מסך חלקיו. בראש ובראשונה, העלות כוללת את המחקר המקדים והאפיון. כלומר, את העבודה אשר דרושה לעריכת מחקר מקיף ואיכותי אודות העסק, הענף שבו הוא פועל, וקהלי היעד המפולחים והאיכותיים ביותר. זהו שלב מהותי להצלחת הפרויקט ורק אם הוא מתבצע במקצועיות ובמיומנות הקמפיין יניב תוצאות.

עם תום האפיון והמחקר, חברת הקידום גוזרת ביחד עם הלקוח תוכנית פעולה אפקטיבית להמשך הדרך. מכאן, מתחיל מסע בין דפי התוצאות של גוגל. מסע זה מבוסס על פעילות רוחבית ענפה הכוללת מגוון טכניקות כגון יצירת תכנים איכותיים, אופטימיזציה לתוכן האתר, אופטימיזציה למבנה האתר, הפצת תכנים ברחבי הרשת, יצירת קישורים אפקטיביים, התממשקות עם קהילות חברתיות, פעילות מקבילה עם קמפיין ממומן בגוגל, פרסום באנרים, יצירת מערך דיוור (ניוזלטר), הקמת דפי נחיתה ועוד. ככל שפרויקט הקידום מורכב יותר, וככל שהוא כולל אלמנטים רבים יותר, כך גדלים בהתאמה סיכויי הצלחתו. מנגד, גדל גם מחיר החבילה.

מדוע קיימים פערי מחירים כה גבוהים בין החבילות השונות?

כפי שאמרנו קודם לכן, בעלי עסקים אשר ביצעו סקר שוק בין חברות קידום אתרים בישראל גילו מיד שקיימים פערים משמעותיים בין הצעות המחיר. היות שמרבית הלקוחות אינם יודעים כיצד לקרוא נכון את הצעות המחיר הללו, והיות שקיימים פערי ידע לא קטנים בין הצדדים, מלאכת הבחירה בחברה המתאימה הופכת למורכבת ומלווה בחשש.

הבשורה בעניין זה היא שקידום אתרים הוא מהלך מדיד. קרי, בניגוד לפרסום במדיומים אחרים (כמו רדיו או עיתונות כתובה), ענף השיווק הווירטואלי מספק נתונים בזמן אמת לגבי כניסות לאתר, פניות גולשים, מיקומים בתוצאות מנועי החיפוש, אחוזי שהייה באתר (ומנגד – אחוזי נטישה), הרגלי גלישה של הגולשים באתר וכדומה. חברות מקצועיות ובעלות ניסיון בתחום מסוגלות לספק התחייבות ללקוח בנוגע להצלחה עתידית. כלומר, התחייבות לגבי מיקומים גבוהים בגוגל על בסיס בנק מילות מפתח שנקבע בהתאם לתוכנית הפעולה הראשונית.

על מנת לקבל החלטה מושכלת בנוגע לבחירת חברה לקידום אתרים מומלץ לבחון מספר שאלות מנחות. למשל:

  1. האם מדובר בחברה וותיקה ובעלת ניסיון? הניסיון הוא היבט בעל משקל רב שכן האלגוריתם של גוגל משתנה באופן תדיר ורק היכרות מעמיקה עם האלמנטים העדכניים ביותר תוכל להביא למקסימום הצלחה. כמו כן, ככל שהחברה ותיקה יותר, כך היא בעלת יותר קשרים ברשת האינטרנט לצורך אלמנטים כמו פרסומים והחלפת קישורים.

  2. האם לחברת הקידום יש תשתית רחבה וחזקה להשגת קישורים איכותיים? קישורים איכותיים הם פרמטר חשוב מאין כמוהו בקידום אתרים ויש לבחור רק חברה בעלת תשתית מספיק עוצמתית בנושא זה.

  3. האם חברת הקידום מתחייבת לתוצאות? היות וקידום אתרים הוא משימה אשר דורשת ניסיון, מקצועיות, תשתית וירידה לפרטים הקטנים, רק חברות אשר מקפידות לעבוד בסטנדרטים גבוהים מסוגלות להציג התחייבות למיקומים גבוהים. התחייבות החברה איננה רק "ביטוח" להצלחת הפרויקט אלא היא מעידה גם על הרמה הגבוהה של אנשי המקצוע. שימו לב, יודגש כי קידום אתרים הוא תהליך אשר אורך זמן. לכן, כאשר חברת קידום אתרים מציעה קידום בזמן בלתי סביר (כמה ימים או שבועות), עליכם להתחיל לחשוש. אתם עלולים "ליפול" לידיה של חברה אשר עושה קידום אתרים בכובע שחור שעובד בטווח הקצר אך פוגע באתר בטווח הארוך.

  4. האם חברת הקידום מסוגלת להתמודד עם התחום המדובר? האם לחברת הקידום יש ניסיון בקידום אתרי אינטרנט בתחומים חופפים והאם היא יודעת כיצד להתמודד גם עם ענפים תחרותיים?

  5. האם החברה מספקת נתונים כמותיים שוטפים ודו"חות תקופתיים? חברת קידום אתרים אשר עובדת על בסיס הכלים המתקדמים ביותר בתחום יכולה לספק ללקוח (ולה) נתונים כמותיים ועדכניים אודות תהליך הקידום. זאת, לא רק מבחינת המיקום בדפי התוצאות של גוגל אלא גם בנושאים נוספים כגון יחסי המרות, אחוזי נטישה, אחוזי שהייה, תעבורת רשת וכדומה.

לסיכום,

עלותה של חבילת קידום אתרים משתנה ממקרה למקרה ומספק לספק. על פי רוב, מדובר בחבילות הכוללות תשלום חודשי קבוע של 1,000-4,000 ₪ לחודש למשך שנה לפחות. בין הפרמטרים השונים של התמחור ניתן למנות למשל את אופי העסק, רמת התחרותיות בתחום, רמת המקצועיות של החברה המקדמת, פעולות רוחביות לצורכי הקידום והשיווק (קידום ממומן, קידום ברשתות חברתיות) ועוד.