קידום אתרים בתחום הריהוט

ריהוט משרדי, ריהוט גן, פינות אוכל, ריהוט לחדר ילדים, שולחנות זכוכית, ריהוט מעץ מלא, ספסלים, כונניות, מזנונים והרשימה איננה נגמרת. מדי חודש, עשרות אלפי ישראלים מחפשים ברשת מידע רלבנטי בתחום הריהוט (ראו טבלה). כפועל יוצא מכך, פועלים בענף זה אין ספור אתרי אינטרנט אשר מציעים שירותים מגוונים ללקוחותיהם. בין אתרים אלה ניתן למצוא למשל חנויות רהיטים מקוונות, אתרי אינטרנט של רשתות מובילות, אתרי תדמית של חנויות קטנות, נגריות, אתרי יד שנייה ועוד. 

נשאלת השאלה, כיצד ניתן להתקדם בתחום כה תחרותי? כלומר, מהם הסודות אשר עומדים מאחורי קידום אתרים בתחום הריהוט ואיך משתמשים בהם לטובתנו. התשובה לכך מורכבת ומשתנה בהתאם לסוג העסק ואופי אתר האינטרנט אשר עומד על הפרק. למשל, קיימים הבדלים מהותיים בין חנויות ווירטואליות, אתרי יד שנייה, אתרי תדמית קטנים, אתרים נישתיים (לדוגמה – ריהוט מעץ מלא), אתרי קטלוג וכו'. על מנת לעשות קצת סדר בבלאגן, נעמוד בקצרה על עיקרי הדברים.

קידום אתרים בתחום הריהוט הוא קידום בזירה תחרותית
כפי שכבר הבנו, שיווק ווירטואלי של חנויות רהיטים ברשת הוא בדרך כלל קידום אתרים בתחום תחרותי. כלומר, דרושה כאן יצירתיות רבה והתמקדות ספציפית ביתרונותיו היחסיים של העסק ובלקוחותיו האיכותיים ביותר. למשל, במקום להשקיע משאבים רבים (לרבות כסף, זמן ואנרגיות) בביטויים כלליים, ניתן בהחלט להתמקד בביטויי זנב ארוך ו/או בלקוחות מפולחים – חנות רהיטים ברמת גן, רהיטים מעץ מלא, ריהוט לחדרי ילדים, ריהוט יוקרתי, ריהוט איטלקי, ריהוט מעור וכדומה. כמו כן, קידום בתחום תחרותי כולל גם אלמנטים נוספים כגון התנהלות נכונה (ויצירתית) עם מערך קישורים ורשתות חברתיות.

קידום אתרים לחברות גדולות לעומת עסקים קטנים
בענף הריהוט פועלים שלל שחקנים. החל מחברות גדולות ורשתות בינלאומיות, וכלה בנגריות קטנות וחנויות בוטיק מקומיות. אי לכך, קידום אתרים בתחום הריהוט צריך להתמקד בגודלו של העסק, מתחריו ושאיפותיו. לדוגמה, אין דין קידום אתרים לחברות גדולות כדין קידום חנות שכונתית קטנה. הצלחתו של תהליך הקידום בעניין זה חייבת להיות תואמת לאופיו של העסק אשר מאחורי אתר האינטרנט.

חשוב להדגיש, גם שחקנים קטנים בענף יכולים לזכות בגידול משמעותי בקהל לקוחותיהם. זאת, על ידי קידום אתרים אינטליגנטי אשר יודע לבצע את המלאכה בהתאמה אישית. בחברת BooYa, צברנו ניסיון רב בקידום אתרי אינטרנט בתחום הריהוט על ידי שילוב טכניקות יצירתיות כגון קידום אתרים מקומי (תוך התמקדות במיקום גיאוגרפי), קידום מבוסס ביטויי זנב ארוך ועוד.

קידום אתרים עם BooYa ומודל ששת השלבים
חברת BooYa פועלת בתחום הקידום והשיווק באינטרנט מזה למעלה מעשור. לאורך השנים, צברנו ידע רב וניסיון אשר הפכו אותנו למומחים גם בזירות תחרותיות. תהליך קידום אתרים עם BooYa מבוסס על מודל ששת השלבים שפיתחנו. מודל זה כולל אפיון מדויק של העסק, מחקר מילות מפתח מעמיק, אופטימיזציה לאתר ואופטימיזציה לתוכן, ניהול תוכן, פיתוח מערך קישורים וניהול קמפיינים ברשתות חברתיות.

בשלב ראשון, הצוות שלנו נפגש עם העסק ועורך מחקר מעמיק אודותיו ואודות לקוחותיו הפוטנציאליים הטובים ביותר. אנו מתחקים אחר היתרונות היחסיים של העסק ומשלבים מחקר מילות מפתח בביטויים הכי רלבנטיים. מתוך תהליך האפיון הנ"ל, גוזרים את אסטרטגיית הקידום המתאימה ויוצרים תוכנית פעולה עם אבני דרך מרכזיות. לעיתים, על מנת לזרז את התהליך, BooYa משלבת קידום אתרים אורגני במקביל לקידום ממומן בגוגל. זאת, מתוך שתי מטרות מרכזיות. ראשית, לפעול מבחינה שיווקית ברשת הן בטווח הקצר (קידום ממומן) והן בטווח הארוך (קידום אורגני). שנית, הקידום הממומן מסייע לנו לזהות ביטויים אפקטיביים ומשפיע גם על ההתנהלות השוטפת בזירת החיפושים האורגנית.

הצוות שלנו ב-BooYa בודק היטב מה מתנהל באתר עצמו. למשל, אלו עמודים זוכים לנוכחות מרשימה במנועי החיפוש ואלו עמודים סובלים מאחוזי נטישה גבוהים (Bounce Rate). כמו כן, אנו בוחנים מהם העמודים אשר מפיקים את ההמרות (Conversions) הטובות ביותר, כיצד חוויית המשתמש באתר (UX) עוברת לגולשים ועוד.

הן בתחילת הדרך, והן במקביל להתנהלות הקמפיין, הצוות שלנו מבצע אנליזה לאתר אשר מסוגלת לכמת את הפעילות לכדי מספרים ומגמות. תהליכי האופטימיזציה לאתר ולתוכן משפרים במידה ניכרת את התמורה של הקידום והופכים אותו למנוע צמיחה מרכזי בהתנהלות העסקית. כמו כן, היות והתוכן הוא המלך, חברת BooYa משקיעה רבות בטכניקות של קידום אתרים וכתיבה שיווקית. כלומר, ניהול תוכן אשר מבוסס על כתיבה שיווקית על פי ביטויי מפתח ותוך כדי התייחסות לשאילתות נפוצות ("איך בוחרים פינת אוכל?", "יתרונות עץ מלא", "ריהוט משרד לפי עקרונות הפנג שווי", "כסא מנהלים מעור" וכו').
אתרי אינטרנט בתחום הריהוט מתמודדים עם זירה תחרותית ומדובר בענף אשר דורש השקעה רבה גם בבנייה נכונה ויצירתית של מערך קישורים חיצוניים. חברת BooYa מקיימת שיתופי פעולה עם אין ספור אתרי אינטרנט מובילים ברשת ואנחנו מומחים ביצירת קישורים חיצוניים אשר משפרים את התנועה לאתר ומסייעים לדירוגו על גבי תוצאות מנועי החיפוש.

במקביל, ניהול התוכן של BooYa יכול להרחיב את היריעה עם פעילות ברשתות חברתיות. תחום הריהוט (כמו כל ענף עיצוב הפנים) הוא זירה תוססת ושוקקת בקהילות חברתיות. לא אחת, קידום אתרים בתחום כה תחרותי משתפר פלאים עם ניהול נכון של עמודים עסקיים ברשתות חברתיות, יצירת דיאלוג מתמיד עם הגולשים, יצירת שיתופי פעולה עם עסקים בשטחים חופפים ועוד.

לסיכום,
בזכות הניסיון הרב אשר צברנו לאורך למעלה מ-10 שנות פעילות, חברת BooYa מכירה היטב את כל האלמנטים שיכולים להצעיד אתר אינטרנט של חנות רהיטים במעלה עמודי התוצאות של מנועי החיפוש. ההתמקדות הרוחבית שלנו בפרויקט, אשר כוללת התייחסות לכל הגורמים הרלבנטיים (העסק, הגולשים, קהל היעד, מנועי החיפוש, המתחרים ועוד), מביאה פעם אחר פעם להצלחה אינטרנטית. רוצים לשמוע עוד? נשמח להיפגש אצלנו או אצלכם.