קידום אתרים בצפון

בימינו, כאשר גלישה באינטרנט היא חלק בלתי נפרד מהאופן שבו אנו צורכים מידע ומחפשים שירותים/מוצרים, שיווק ווירטואלי לא מסתיים בהקמת אתר אינטרנט או ניהול פעילות ברשתות חברתיות. מחקר שנערך בשנת 2012 מצא כי כ-98.2% מהחיפושים ברשת בישראל נעשים באמצעות מנוע החיפוש של Google. לכן, ברור מדוע קידום אתרים הוא המפתח המרכזי להשגת נוכחות ווירטואלית.

 

בקליפת אגוז, קידום אתרים הוא מהלך אשר מטרתו להביא לכך שהגולשים יגיעו אל אתר האינטרנט שלכם דרך מנועי החיפוש. ברשימה קצרה זו, ננסה להבין מהו קידום אתרים מקומי, ומדוע עסק בגליל או בגולן צריך לבחור חברת קידום אתרים בצפון.

קידום אתרים בצפון – מה חשוב לדעת על קידום אתרים גיאוגרפי?
למרות שהשימוש ברשת נעשה מכל מקום ובכל זמן, גם באינטרנט יש חשיבות רבה לנושא הגיאוגרפי. ראשית, ישנם עסקים אשר מספקים שירותים באופן ספציפי על פי מיקום. למשל, סוכנויות תיווך, אתרי תיירות, אטרקציות, מסעדות וכדומה. שנית, קהל היעד מחפש אף הוא עסקים אשר קרובים אליו פיסית (עורך דין ברעננה, רואה חשבון בצפת, מורה נהיגה בעכו). ואכן, קידום אתרים צריך להתמקד מבחינה גיאוגרפית הן בביטויי המפתח הרלבנטיים (עורך דין בצפון, מסעדה כשרה בגליל), והן בקהל היעד הפוטנציאלי (תושבי האזור, תיירים וכו').
קידום אתרים מקומי (Local SEO) טומן בחובו גם משמעויות טכניות עבור מנועי החיפוש. בשנים האחרונות, ניתן לראות כיצד האלגוריתם של גוגל משפר את אופן הצגת התוצאות לגולשים לפי מיקום. לדוגמה, אם תקלידו בגוגל באזור תל אביב את הביטוי "חנות רהיטים", חלק ניכר מהתוצאות שתקבלו יצביע על אתרי אינטרנט של חנויות בעיר העברית הראשונה. מנגד, הקלדת "חנות רהיטים" בבאר שבע תניב תוצאות בבירת הנגב.

נקודה נוספת שיש להדגיש היא קידום אתרים מקומי לפי ביטויי זנב ארוך. אחת הטכניקות הפופולאריות לקידום אתרים עוסקת בשילוב נכון של ביטויים כלליים ("פנסיון לכלבים") וביטויי זנב ארוך ("פנסיון לכלבים באזור השרון"). לרוב, למרות שביטויי החיפוש הכלליים נחשבים ליוקרתיים משום התחרות שמאחוריהם, לא תמיד הם האפקטיביים ביותר.
ישנן סיבות רבות לכך ואחת מהן היא שבעוד שביטוי כללי יתקשה להציב את העסק בראש תוצאות החיפוש, קידום אתרים לפי ביטויי זנב ארוך נעשה ביעילות ובמהירות רבה. כמו כן, ניתן לנתח את הסוגיה גם מבחינה הגיונית. גולש שמחפש "פנסיון לכלבים" איננו בהכרח לקוח פוטנציאלי של עסק באזור רעננה, במיוחד לעומת גולש שמחפש "פנסיון לכלבים באזור השרון" אשר כבר נמצא בשלב מתקדם יותר של סקר שוק וסגירת עסקה.

הדוגמאות שהובאו כאן הן רק מעט המחזיק את המרובה. כאשר אתם מתקשרים עם חברת קידום אתרים מקצועית, אל תשכחו את הפרמטרים הגיאוגרפיים הספציפיים. למשל, אם אתם מפעילים עסק בגליל, בגולן, בעמקים או בחיפה, אל תוותרו על קידום אתרים בצפון באופן ממוקד.
חברת קידום אתרים בצפון, האם זה הכרח?

רשת האינטרנט מאפשרת לנו להתקשר עם ספקים ואנשי מקצוע מכל הארץ (ואף מכל העולם). אין ספק שהמהפכה הווירטואלית שברה מחסומים גיאוגרפיים וריסקה מרחקים פיזיים. אולם, בכל הנוגע לפרויקט קידום אתרים, לעיתים מומלץ שלא להתפשר על חברת קידום סמוכה למקום מגוריכם. חברה אשר יהיה לכם נוח להיפגש עם נציגיה ולהיות מעורבים בתהליך. לדוגמה, אם אתם פועלים באזור הצפון, מדוע שלא תבחרו חברת קידום אתרים בצפון אשר גם מספקת זמינות לפגישות פרונטאליות וגם מכירה ברמה בלתי אמצעית את קהלי היעד הפוטנציאליים שלכם.

ככל שפערי המרחק והידע ביניכם לבין חברת הקידום יהיו קטנים יותר, האפקטיביות של הפרויקט בכללותו תשתדרג בהתאמה. יצוין כי פרויקט קידום אתרים דורש קשר רציף מול חברת הקידום לצורך דו"חות, פעילות, אפיון, אסטרטגיה וכדומה. לכן, למרות שמיקום גיאוגרפי איננו חזות הכל, ישנם יתרונות לא מעטים לחברת קידום אתרים בצפון מבחינת עסק באזור זה המעוניין לקדם את אתר האינטרנט שלו.