שיווק בפייסבוק

כשפייסבוק ופרסום נפגשים, התוצאות יכולות להיות מדהימות. קראו כאן על הנקודה שבה שיתוף חברים בפייסבוק ו"לייקים" לתמונות הופכים לכלי פרסומי "פרסום עובד הכי טוב כאשר הוא מתכתב עם מה שהצרכנים עושים בלאו הכי", מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק. 

סקר שנערך לאחרונה במסגרת שיתוף פעולה בין גוגל-ישראל והמסלול האקדמי המכללה למינהל, בחן את התנהלותם של הגולשים הישראליים ברשתות החברתיות. התוצאות המרשימות היו חד משמעיות. הגולשים הישראלים אוהבים את הרשתות החברתיות ורבים מהם מקפידים "להחתים כרטיס" בפייסבוק כמעט מדי יום.

רוצים מספרים? בבקשה! למעלה מ-2.5 מיליון גולשים בישראל, המהווים כ-65% מסך כל הגולשים הישראליים ברשת, מבצעים פעולות שונות ברשתות חברתיות באופן קבוע. יתרה מכך, אחד מכל ארבעה משתמשים פעילים משתמש ברשת החברתית לפחות פעם אחת בשבוע. בקיצור, האתרים החברתיים הללו אינם רק פלטפורמה לשיתוף סרטונים והחלפת חוויות עם חברים ומכרים. מדובר בראש ובראשונה בכלי שיווקי יעיל ואיכותי אשר עסקים רבים נעזרים בו ברמה היומיומית.

שיווק באינטרנט, פייסבוק

פייסבוק בישראל - 13 מיליון עדכוני סטאטוס, 700 מיליון הודעות
בואו נדבר רגע על פייסבוק - הרשת החברתית הפופולארית והמצליחה בעולם. מה שהתחיל בתור רשת חברתית בין סטודנטים באוניברסיטת הארוורד בבוסטון, ארה"ב, הפך זה מכבר לאחת התופעות הבולטות ביותר במרחב הווירטואלי. החגיגה החברתית לא פסחה כמובן על הגולשים בארץ התנ"ך.

מדי חודש, הגולשים הישראלים שולחים כ-700 מיליון הודעות בפייסבוק, מעלים כ-13 מיליון עדכוני סטאטוס, ומפרסמים למעלה מ-12 מיליון פוסטים על "הקיר". בנוסף, הגולשים בישראל רושמים מדי חודש כ-192 מיליון תגובות בפייסבוק בדפים השונים. ובכן, לא צריך להיות פרופ' לתקשורת בכדי להבין את הכוח העצום אשר טמון בתעבורת הרשת הזו. צריך רק לדעת כיצד לפעול בפייסבוק ברמה השיווקית.

על מה מבוסס שיווק בפייסבוק (או – סודות הפילוח)
שיווק בפייסבוק מבוסס על מספר מישורים. ראשית, השלב הראשון מבחינת נראות ווירטואלית בפייסבוק הוא יצירת של דף עסקי עם קהל רחב היקף של גולשים אוהדים (fans בשפה מקצועית). פייסבוק מאפשרת לבעל העסק להיות בקשר עם לקוחותיו ברמה היומיומית. הרשת החברתית משפרת באופן מדהים את הדיאלוג עם הלקוחות ומסייעת גם בקבלת משובים למוצרים ושירותים שונים. כמו כן, בעל העסק יכול להשתמש בדף הפייסבוק של החברה בכדי להפיץ מסרים, לפרסם חדשות, להשיק מבצעים ולבדוק היתכנות כלכלית למוצרים ושירותים אופציונאליים.

בנוסף, שיווק בפייסבוק יכול להיות גם בפלטפורמה של Facebook Ads. דהיינו, פרסומות ומודעות אשר מופיעות מול הגולשים ומשווקות מוצרים שונים. יתרונה הגדול של פייסבוק בעניין זה הוא הפילוח. לפייסבוק יש מידע רב אודות המשתמשים. החל מפרמטרים "קבועים" (כגון גיל, מגדר, לאום, מקום מגורים וכדומה), וכלה בתחומי עניין ספציפיים (למשל – חיבה לאופנועים, התעניינות בפוליטיקה, תשוקה לעיצוב וכו'). אי לכך, פייסבוק מסוגלת לפלח עבורכם את קהל היעד של הקמפיין הפרסומי, ולשלוח את המודעות השיווקיות למקומות הרלבנטיים ביותר.

למשל, אם אתם משווקים מוצרים אשר מתאימים לקהל יעד של בנים בגילאי 14-16 אשר מתעניינים בספורט, פייסבוק יכולה לתת לכם את המענה הממוקד ביותר. פרסום ממומן בפייסבוק הוא פלטפורמה אשר פועלת לפי הכלל הידוע PPCPay Per Click. דהיינו, המפרסם משלם רק בעבור הקלקות על המודעה. אי לכך, קמפיין ממומן בפייסבוק יכול בהחלט להיות פתרון טוב עבור עסקים בתחילת דרכם או עסקים שאין בידם תקציב רחב לפרסום בפלטפורמות יקרות יותר.

על הקשר שבין שיווק בפייסבוק וקידום אתרים
קידום אתרים הוא אחת הטכניקות החשובות ביותר מבחינת שיווק באינטרנט. בקליפת אגוז, זוהי פעילות שיווקית שמטרתה להציב את אתר האינטרנט של העסק במקומות גבוהים על גבי דפי תוצאות החיפוש של Google (וזאת בהתאם למחקר מקדים של מילות מפתח רלבנטיות). בדומה לכלים נוספים של שיווק ווירטואלי, גם ניהול קמפיינים בפייסבוק מתכתב עם קידום אתרים. ראשית, פעילות שיווקית מוצלחת בפייסבוק מגבירה את התנועה לאתר ומעלה את דירוגו בפני האלגוריתם של מנועי החיפוש.

מכירים את זה שאתם מחפשים מוצר מסוים ומגיעים דרך Google לדף פייסבוק עסקי? ובכן, לא מדובר בטעות. מנוע החיפוש של Google קורא ומציג גם תוצאות פייסבוק. יש לכך יתרונות שיווקיים רבים וניתן דוגמא אחת אשר תשמש אותנו כמעט המחזיק את המרובה:

האלגוריתם של Google מבוסס בין השאר על מילות מפתח. דהיינו, אם יש ברשותכם אתר שעוסק בציוד משרדי, מנוע החיפוש של גוגל יודע לקשר אתכם לתחום על בסיס ביטויים בתוכן האתר כגון מחוררים, קלסרים, מחשבים, שולחנות משרדיים, כיסאות מנהלים, פקס וכו'. עם זאת, באתר האינטרנט עצמו אתם מוגבלים מעט מבחינת היכולת "להציף" תכנים ממוקדי מילות מפתח. כאן בדיוק נכנס לפעולה עמוד פייסבוק עסקי.

הפרופיל העסקי מאפשר לכם להשתמש בביטויים הללו כאוות נפשכם, בכמויות גדולות וללא הוצאה משמעותית. מיותר לציין שדף הפייסבוק שלכם מלא בהפניות לאתר האינטרנט ומכאן סיכוי גדול לזכות בכניסת גולשים רלבנטיים. כאמור, מדובר בדוגמה אחת מיני רבות.

במילים פשוטות, כאשר אתם מנהלים נכון שיווק בפייסבוק, אתם עושים זאת תוך כדי התממשקות עקבית ורציפה עם אתר האינטרנט שלכם.

שיווק באינטרנט, פרסום בפייסבוק

שיווק בפייסבוק – כלי משלים לאתר האינטרנט
אם אין ברשותכם אתר אינטרנט, שיווק בפייסבוק יכול להיות פתרון נהדר מבחינת צעדים ראשונים של פרסום ווירטואלי. במידה ויש לכם כבר אתר אינטרנט מקצועי, פעילות ברשת החברתית משלימה את הנוכחות המקוונת של העסק והופכת אותה לעוצמתית ואיכותית. בעוד אתר האינטרנט מאפשר לכם לשלוט בתכנים באופן מלא ללא פרסומות ומעבר לדפים אחרים, פייסבוק היא אופציה נפלאה מבחינת קשר ישיר עם הלקוח. מיותר לציין שיש לכך השלכות מרחיקות לכת לגבי השירות שאתם מעניקים. 

פעילויות שיווקיות מוצלחות בפייסבוק שיוצרות תנועה ו"באזז"
שיווק בפייסבוק משתמש לא אחת בכלים המיוחדים של הרשת החברתית. למשל, באמצעות דף עסקי בפייסבוק אתם יכולים להשיק תחרות בין קבוצת העוקבים שלכם. לדוגמה, להכריז על כך שהגולש אשר יעלה את התמונה המקורית ביותר שלו עם המוצר שלכם יזכה בפרס או הנחה. זוהי כמובן רק דוגמה אחת והשמיים הם הגבול. ככל שתהיו יצירתיים יותר, וככל שתהיו עדכניים יותר, כך גם השיווק שלכם בפייסבוק יהיה יעיל ואפקטיבי בהתאמה.

לסיכום,
פייסבוק הפכה זה מכבר לחלק בלתי נפרד מחיינו. מדי יום, מיליוני גולשים בישראל משייטים בפייסבוק וזאת לא רק לטובת החלפת חוויות וצילומים עם חברים ובני משפחה. שיווק בפייסבוק הוא שיווק אפקטיבי ויעיל, ובעלי עסקים רבים זוכים ליהנות בזכותו מצמיחה מתמדת בקהל לקוחותיהם.

אולם, חשוב לדעת שלא מדובר בעניין של מה בכך. על מנת למקסם את הקמפיין השיווקי בפייסבוק, חשוב להקפיד על יצירתיות, זמינות, שירותיות וכמובן מקוריות. כמו כן, ניהול דף פייסבוק דורש עבודה שוטפת ורצופה. למשל, גולשים נוטים לעזוב דפי פייסבוק אשר העדכון האחרון בהם בוצע לפני חודשים רבים. היות וכל פעילות בפייסבוק מתועדת בזמן ובשעה, ניהול קמפיין בפייסבוק חייב להיות קונסיסטנטי ואיכותי. עסקים רבים אינם יכולים לעשות זאת בעצמם ופעמים רבות הם פונים לשם כך לחברה מקצועית.

בחברת BooYa, אנו מחזיקים צוות מנצח שחי ונושם אינטרנט ורשתות חברתיות. המחלקה שלנו לפרסום בפייסבוק מנהלת פרויקטים מתקדמים של שיווק ברשת החברתית לעסקים בתחומים שונים. אנו מקפידים לשמור על נראות ווירטואלית ועושים הכל בכדי לייצר עבורכם תנועה איכותית מהפייסבוק לאתר ובחזרה. מיותר לציין שאנו דואגים לתכנן עבור לקוחותינו קמפיין פייסבוק שנתפר באופן אישי (בהתאם לצורכי הלקוח והעסק). מטרתנו היא אחת – למקסם את התקציב שלכם לכדי קמפיין אפקטיבי של שיווק בפייסבוק.