ניהול קמפיינים

כיצד אתרי אינטרנט משיגים נראות ווירטואלית, ואיך הופכים רשתות חברתיות למנוע שיווקי? קראו כאן על ניהול נכון של קמפיינים ברשת

"המסכים הדיגיטליים פשוט מצליחים לעשות את זה נכון. בעיקר בזכות העובדה שהם מגיעים ממש אל האנשים ויוצרים מעורבות" (רנדל רוטנברג, מנכ"ל IAB). 

אין כל צורך להכביר במילים אודות כוח האינטרנט מבחינת שיווק ופרסום. ואכן, אם תחשבו על זה, כמעט תמיד שאנחנו זקוקים לשירות או למוצר, ואפילו אם אנחנו לא מתכוונים לבצע רכישה און ליין, רשת האינטרנט היא המקום הראשון שאליו ניגש.

בישראל, כמו בכל העולם, בעלי עסקים רבים הבינו זה מכבר את התמורה הגדולה אשר טמונה בפרסום המקוון. עם זאת, ובניגוד לפרסום במדיות המסורתיות (עיתונות, טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות וכו'), רשת האינטרנט איננה מקשה אחת. ברחבי הרשת ממתינות הזדמנויות שונות שיכולות להוות פלטפורמות פרסומיות. אי לכך, כאשר אתם שוקלים שיווק באינטרנט, עליכם לבחור בקפידה סוגי קמפיינים רלבנטיים.

שיווק באינטרנט, ניהול קמפייןמה זה ניהול קמפיינים באינטרנט?
ניהול קמפיינים באינטרנט כולל את מערך הפרסום המקוון - החל מבניית האסטרטגיה השיווקית והגדרת מטרותיה, דרך תפעול הקמפיין בפועל, וכלה בניתוחו בזמן אמת. כפי שצוין לעיל, היות והרשת היא מגוונת, ניהול קמפיינים יכול להיות מבוסס על שיטות פעולה שונות. בין האפשרויות אשר עומדות בפני בעל העסק ניתן למנות דיוור אלקטרוני, ניהול קמפיינים ממומנים ב-Google או ברשתות חברתיות (למשל – פייסבוק), תפעול שוטף של דף עסקי ברשת חברתית, יצירת באנרים ופרסומות באתרי נישה, פרסום מודעות Google על בסיס רשת המדיה, פרסום תכני וידאו באתרים לצפייה חופשית (לדוגמה – יוטיוב), ניהול קמפיין תוכן (הכולל מאמרים מקצועיים ותכנים באתרים רלבנטיים), פעילות שוטפת בפורומים בתחום, קידום אתרים אורגני ועוד.

ניתן כמובן להתמקד בקמפיין שיווקי אחד אך בדרך כלל מומלץ לבחור כמה טכניקות אשר פועלות במקביל. יתרה מכך, חשוב לדעת כי הפלטפורמות האפשריות באינטרנט אינן מנותקות זו מזו. למשל, כאשר אתם מנהלים קמפיין של דיוור אלקטרוני ללקוחות, אתם יכולים לייצר סינרגיה בין הקמפיין הנ"ל לבין שיווק מקביל בפייסבוק של אותם המסרים.

כל ניהול קמפיינים מתחיל בתכנון אסטרטגיה
שיווק באינטרנט, כמו שיווק בכל מדיום אחר, מתחיל בראש ובראשונה עם תכנון אסטרטגיה מתאימה. דהיינו, בניית מערך לשיווק אשר "נתפר" עבור העסק בהתאם לצרכיו, קהל היעד שלו, מטרותיו ומסריו. כמו כן, כאמור, רשת האינטרנט מציעה שורה של פלטפורמות אפשרויות לקידום עסקי. אי לכך, בניית אסטרטגיה שיווקית מקוונת דורשת גם בחירה בטכניקה או בטכניקות המתאימות ביותר.

בשלב ראשון, ניהול קמפיינים מתחיל עם הגדרה מדויקת של הלקוח. זהו השלב שבו עולות לאוויר שאלות מנחות כגון מהי מהותו של העסק, מי נמנה על קהל היעד שלו, מהם המסרים השיווקיים המתאימים וכדומה. לאחר מכן, יש לקבוע את מטרותיו של הקמפיין. מטרות הקמפיין משתנות מעסק לעסק ומקמפיין לקמפיין. החל מקמפיינים תודעתיים שמטרתם להחדיר מותג מסוים לשוק, דרך קמפיינים אשר מושקים בכדי להניע גולשים לפעולה מבחינת רכישות ויצירת קשר, וכלה בקמפיינים שמטרתם להרחיב את מניפת הלקוחות של העסק לקהלים חדשים. האפיון הנ"ל משתנה ותלוי גם בפרמטרים נוספים כגון תקציב וזמן.

הגדרת כלי מדידה ומטרות
עניין חשוב נוסף במסגרת ניהול קמפיינים באינטרנט הוא קביעה מדויקת של כלי מדידה. אחד היתרונות הבולטים של השיווק באינטרנט הוא היכולת להתחקות אחר קמפיינים מבחינת הצלחות דה פקטו. למשל, אם השקתם קמפיין אשר כולל באנרים שיווקיים באתרי נישה, תוכלו לדעת כמה גולשים לחצו על הבאנר וכמה מהם הגיעו דרכו אל אתר האינטרנט שלכם. היכולת להתחקות אחר המספרים הללו משדרגת מהותית את השיווק באינטרנט והופכת אותו לאטרקטיבי ונוח לפעולה. בנוסף, יכולת המעקב הזו מסייעת גם להשיק קמפיינים מודולאריים אשר משתנים בהתאם להתנהלותם השוטפת.

יודגש, בחירה בקמפיין כזה או אחר תלויה כמובן בציפיות של בעל העסק מבחינת המועד שבו הקמפיין מניב תוצאות. ישנם קמפיינים בעלי הצלחות מיידיות בטווח הקצר (למשל - קמפיין ממומן בגוגל), וישנן דרכי פעולה אשר את פירותיהן תקצרו לאחר זמן מה (לדוגמה - קידום אתרים אורגני). אי לכך, וכפי שצוין לעיל, כדאי לעיתים להשיק כמה קמפיינים במקביל. 

ניהול קמפיינים תוך כדי זיהוי מגמות וטרנדים

השיח האינטרנטי משתנה כל הזמן על בסיס טרנדים, עונתיות, ביקושים וכדומה. לכן, מנהל קמפיינים צריך להיות עם היד על הדופק. זאת, בכדי להביא לכך שהפרסום לא רק יהיה מוצלח מבחינת תכנון, אלא גם ימקסם את התקציב שהוקצה לו.

דמיינו לעצמכם עסק אשר עניינו בתחום התיירות. כידוע, עסקים בענף זה נוטים "לצאת להתקפה" עם פרסום בקיץ, ו"לרדת לבונקר" בחודשי החורף. ובכן, זה נכון עד שמגיעים למרחב הווירטואלי. שם, אנחנו יכולים לחשוב גם קצת "מחוץ לקופסא". למשל, להגביר קמפיין שיווקי באינטרנט ברמה נקודתית ב"חודשים החלשים". לדוגמה, לקראת חופשת החנוכה, עם בוא הסילבסטר, בעקבות פסטיבל ייחודי וכו'.

ניהול קמפיינים "רוכב" פעמים רבות על טרנדים בענף הספציפי שבו העסק פועל. בואו ניקח לדוגמה אתר אינטרנט אשר משווק טלפונים סלולאריים. אתר זה יכול בהחלט להגביר את פעילותו כאשר חברת אפל מחליטה להשיק דגם חדש לאייפון. אלו הם ימים בהם הרשת מלאה בתעבורת גולשים שמחפשים מידע אודות המוצר החדשני. אי לכך, זו הזדמנות נהדרת לפרסום ממוקד עבור חנויות ווירטואליות שעוסקות בענף הסלולאר (אפילו אם הן אינם משווקות את המכשירים של אפל).

אופציה פופולארית נוספת היא פרסום באתרי נישה. לדוגמה, אם נמשיך עם חנות הטלפונים הסלולאריים שלנו, ניתן להעצים את הנוכחות הווירטואלית שלה בעזרת תוכן איכותי ובאנרים באתרים בעלי תנועה רבה אשר עוסקים בגדג'טים.

במילים פשוטות, ניהול קמפיינים שיווקיים ברשת הוא מכלול אשר גדול מסך חלקיו. לכן, על מנת למקסם את התקציב שלכם, ולזכות בתוצאות הטובות ביותר, כדאי שיהיה מאחוריכם גוף שחי ונושם אינטרנט. כמו כן, חברה אשר מספקת שירותי ניהול קמפיינים באינטרנט חייבת לדעת כיצד לנתח את התנהלות הקמפיינים בפועל. עליה להכיר את נקודות הזמן שבהן יש "להכות בברזל", ואת התקופות בהן דווקא שימור ורגיעה הן דרכי הפעולה הראויות.

לסיכום,
בחברת BooYa, אנו מכירים היטב את כל הפלטפורמות הפרסומיות אשר עומדות לרשותכם מבחינת שיווק באינטרנט. בכדי למקסם את התקציב שלכם, ועל מנת לייצר עבורכם קמפיינים מוצלחים עם הוכחות בשטח, אנו מאפיינים כל עסק בהתאם לפרמטרים הרלבנטיים לגביו. זאת, החל מאיתור היתרונות היחסיים, דרך ניהול נכון של מעגלי התקשורת ברשת, וכלה בניהול קמפיינים מדויק אשר מבוסס על מטרות ונמדד כל הזמן.