איך מייצרים תנועה לאתר אינטרנט?

האינטרנט הפך זה מכבר לכיכר השוק המודרנית. זהו המקום שבו גולשים מכל הארץ (והעולם) מחליפים מסרים, צורכים מידע, רוכשים שירותים, קונים מוצרים ומנהלים חלק ניכר מפעילותם השוטפת. אי לכך, בעלי עסקים מכל התחומים (החל מתעשיות מסורתיות וכלה בחברות היי-טק, תאגידים ומלכ"רים) הקימו לעצמם זה מכבר אתר אינטרנט לתפארת. 

שיווק באינטרנט, תנועה באתר אינטרנטכעת, חשוב לדעת שהקמת אתר אינטרנט היא רק שלב ראשון בדרך אל הארץ המובטחת. השלב השני הוא השגת נראות ווירטואלית. משמע, יצירת תנועה (Traffic) לאתר אשר תביא גולשים שנמנים על קהל היעד הפוטנציאלי של העסק/הארגון/האדם. בשפה מקצועית, גולשים איכותיים שיוצרים המרות.

בעלי אתרים רבים מתחבטים בשאלה, איך מייצרים תנועה לאתר? ובכן, התשובה לכך מורכבת משילוב כוחות של ידע, מקצועיות, הכרת טכניקות שונות של שיווק באינטרנט, קידום אתרים ועוד. הנה מעט מהתורה על קצה המקלדת.

קידום אתרים
אם הקמתם אתר אינטרנט, והשקעתם מאמצים ומשאבים בבנייתו, סביר להניח שנתקלתם במוקדם או במאוחר במונח קידום אתרים. קידום אתר הוא קידום האתר שלכם על גבי תוצאות דפי החיפוש של Google. העיקרון הוא פשוט. כאשר גולשים מחפשים מידע ברשת, הם בדרך כלל לא מקישים את שם המותג או החברה. למעשה, הם מחפשים שירות, מוצר, תשובה לשאלה מסוימת וכדומה.

למשל, אם יש לכם חנות ווירטואלית אשר משווקת כלי בית מעוצבים תחת המותג "כהן עיצוב לבית", סביר להניח שמרבית הלקוחות שלכם לא יחפשו את "כהן עיצוב לבית" אלא יקלידו במנוע החיפוש של Google ביטויי מפתח כגון "כלים מעוצבים לבית", "מלחיות מעוצבות", "סכו"ם איטלקי", "כלים מעוצבים לסלט" וכדומה. אי לכך, עליכם לדאוג שמנוע החיפוש שלGoogle  יציג אתכם במיקום טוב בביטויי המפתח הללו. הדרך לעשות זאת עוברת בקידום אתרים מקצועי. זהו השלב החשוב ביותר עבור הצלחת השיווק האינטרנטי שלכם.

ניוזלטר ובניית מועדון לקוחות
"אי-מיילים של ניוזלטר הם הדרך הטובה ביותר לשמור על קשרי לקוחות ברשת האינטרנט". על הקביעה הזו חתום ד"ר ג'יקוב נילסן, מנכ"ל חברת הייעוץ האינטרנטית, נילסן & נורמן, והאיש שהניו יורק טיימס הגדיר בתור "הגורו של השימושיות ברשת". בדומה לכל עסק, גם אתר אינטרנט יכול לבסס את מעמדו עם הקמת מועדון לקוחות. ואכן, תוכלו להשיג תנועה רבה לאתר באמצעות פנייה ללקוחות קיימים ו/או קבועים.

יצירת מועדון לקוחות מאפשרת לכם להעניק ללקוחות קיימים הטבות ספציפיות שמניעות לפעולה. כמו כן, מועדון לקוחות יכול להיות בסיס נהדר להפצת ניוזלטר (מעין מגזין מקצועי-שיווקי אשר נשלח ללקוחות בתדירות מסוימת). מחקרים רבים שנערכו בתחום הצביעו על כך שתנועת גולשים מבוססת על מועדון לקוחות ו/או ניוזלטר מקצועי, היא תנועה איכותית שמניעה לפעולה. בקיצור, הרבה יותר פשוט לשווק מוצר או שירות ללקוח קיים מאשר ללקוח חדש והדברים ברורים.

תוכניות שותפים
דמיינו לעצמכם מצב שבו אנשים אחרים, לעיתים כאלה שמעולם לא פגשתם, משווקים את המוצר או השירות שלכם ומפנים אליכם גולשים מתעניינים. נשמע אוטופי? קסום? ובכן, לא שתינו כלום והנה ההסבר. בשנים האחרונות התפתחה בעולם השיווק באינטרנט גישה חדשה תחת הכותרת תוכניות שותפים. שיטת שיווק זו מבוססת על כך שבעל אתר מסוים מציע עמלה לשותפים בהתאם למכירות או הפניות.

במילים פשוטות, שותפים מכל קצוות הארץ (והעולם) יעשו הכל בכדי לשווק את המוצרים והשירותים שלכם, וזאת בעבור עמלה שתעבירו להם מגולשים איכותיים שהגיעו לאתר או ביצעו בו רכישות. יתרונן הבולט של תוכניות השותפים טמון בכך שהן מייצרות לאתר תנועה איכותית. הגולשים אשר יגיעו אליכם מתוכניות שותפים יהיו גולשים שעברו כבר את המסננת הראשונית של השותף שלכם, וסביר להניח שהם מתעניינים באמת במוצר או בשירותים שלכם.

שיווק באינטרנט, רשתות חברתיותרשתות חברתיות
חלק חשוב בקידום אתרים טמון ביצירת מערך קישורים ורשתות חברתיות. ואכן, מומחים שחקרו את הנושא הצביעו לא אחת על הקשר הישיר שבין פעילות ברשתות חברתיות לבין יצירת תנועה לאתר אינטרנט. שימו לב לנתונים הבאים שפורסמו בסקר מיוחד שערכו ד"ר יובל דרור ומר סער גרשון מהמכללה למנהל (במימון גוגל ישראל):

כ-2.65 מיליון גולשים בישראל, המהווים כ-64.4% מכלל הגולשים הישראלים ברשת, משתתפים ברשתות חברתיות באופן פעיל (דהיינו – לא רק צופים אלא גם מגיבים ויוצרים פוסטים). יתרה מכך, הסקר, שפורסם תחת השם "ישראלים בעידן הדיגיטלי – 2012", הצביע על כך ש-63% מבין הגולשים הללו מבצעים לפחות פעולה אחת ביום ברשתות חברתיות.

בקיצור, הדברים ברורים. הישראלים אוהבים לגלוש ברשתות חברתיות ועסקים שאוהבים תנועה חייבים לפעול בפלטפורמה המקוונת הזו. חשוב להדגיש, מערך קישורים ורשתות חברתיות איננו כולל רק פייסבוק כי אם גם רשתות חברתיות נוספות כגון טוויטר, גוגל פלוס, לינקאדין ועוד.

שיווק גרילה
שיווק גרילה איננו טכניקה אשר ייחודית לאתרי אינטרנט. למעשה, מדובר בטכניקת שיווק שמתאימה גם לפרסום במדיות אחרות. יתרונותיה הבולטים של השיטה טמונים ביכולת שלה להכיר את המותג המסוים לציבור לקוחות פוטנציאלי בעלות אטרקטיבית מחד, ועם תוצאות מרשימות מאידך. כאשר אנחנו מדברים על שיווק גרילה באינטרנט, אנחנו מדברים על פעילות קונסיסטנטית בבלוגים, פורטלים מקצועיים, אתרי חדשות, פורומים, רשתות חברתיות ועוד.

זאת, על בסיס הגדרת מסרים קליטים וברורים שנועדו להניע גולשים לפעולה. השלבים המרכזיים שעומדים מאחורי שיווק גרילה באינטרנט הם הגדרת מרחבי פעילות, הגדרת מטרות ברורות, גיבוש מסרים קליטים ושיווקיים, ודיווח שוטף לבעל האתר.

לסיכום,
הקמת אתר אינטרנט היא כאמור רק השלב הראשון בתהליך המורכב שנקרא שיווק מקוון. ואכן, שיווק באינטרנט הוא מלאכה מורכבת ומסועפת שיש לדעת כיצד לעשות אותה ביעילות ובאפקטיביות. בחברת BooYa קידום אתרים אנו מספקים ללקוחותינו מענה מבחינת שיווק אינטרנט בכל הרמות ובכל התחומים. החל מקידום אתרים אורגני וממומן, דרך פעולות נוספות כגון הצטרפות לתוכניות שותפים, הקמת מערך דיוור ללקוחות קיימים וחדשים, תפעול מערך שיווק גרילה ברשת ועוד. כל זאת, מתוך מטרת העל – הגדלת תנועה לאתר ויצירת המרות לטובת העסק.