מחקר מילות מפתח

מהפכת האינטרנט היא ללא ספק חלק בלתי נפרד מהנוף התקשורתי בישראל ובעולם. ואכן, יותר ויותר עסקים ובעלי עניין מוצאים באינטרנט לא רק פלטפורמה חברתית אלא גם כלי עסקי חשוב מאין כמוהו.

תהליך הקידום בגוגל

לכך ניתן לצרף את כניסתם של הטלפונים החכמים אשר הפכו את העולם המקוון לזמין ונייד בכל כיס או תיק. ישראל היא בהחלט אחת ממעצמות האינטרנט העולמיות. כיום, פועלים בישראל מאות אלפי אתרים אשר מספקים מגוון עצום של מידע עבור הגולשים. אחד הכלים החשובים ביותר מבחינת הצלחתו של אתר אינטרנט טמון במה שנקרא "קידום אתרים". אכן, קידום אתרים באינטרנט הוא בעל משמעות רבה בנוגע ליכולתו של בעל האתר לחשוף את תכניו, שירותיו ומוצריו לגולשים הרנדומאליים. קידום אתרים באינטרנט הוא למעשה קידום אתרים במנועי החיפוש הפופולאריים. בישראל, מדובר בעיקר במנוע החיפוש של ענקית התוכנה "גוגל".

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס מבחינת קידום אתר בגוגל

מנוע החיפוש של "גוגל" מבוסס על אלגוריתם מתקדם אשר מורכב ממגוון רחב של אלמנטים. אחד החשובים שבהם הוא מילות מפתח. מדובר למעשה בשורה של ביטויים בעלי רלבנטיות לגבי האתר. לדוגמא, במידה ויש בבעלותכם אתר העוסק במכירת בגדי ילדים, עליכם לקדם אותו תחת מילות מפתח כגון "בגדי ילדים", "בגדים לילדים" וכדומה.

חקר מילות מפתח הוא אמנות בפני עצמה אשר משפיעה באופן ישיר על קידום אתרים בגוגל. חשוב להדגיש כי אם אתם עוסקים במכירת בגדי ילדים, עליכם להבין כי קידום האתר דורש גם התייחסות למילות מפתח "משיקות" או "חופפות". למשל – "בגדי ילדים בתל אביב", "חנות בגדי ילדים", "בגדי תינוקות", "בגדי ילדים לקיץ", "בגדי ילדים לאירועים" ועוד. למעשה, על מנת לזכות בחשיפה המבוססת על קידום בגוגל, עליכם לערוך חקר מילות מפתח מעמיק ומקצועי. מחקר זו בוחן גם פרמטרים נוספים כגון רלבנטיות, תחרותיות וכדומה.

כיום, ישנם מספר כלים באמצעותם ניתן לבצע חקר מילות מפתח. הכלים המרכזיים המסייעים לנו בחקר מילות מפתח הם "כלי מילות מפתח" של גוגל וחלונית השאילתות אשר נפתחת במנוע החיפוש עם עריכת המחקר. הכלי הראשון, "כלי מילות מפתח", מאפשר לכם לבדוק כמה גולשים מחפשים בכל חודש את הביטוי המסוים. על פי רוב, ככל שהביטוי יהיה כללי יותר, כך היקף החיפושים לצידו יהיה רב יותר. חלונית השאילתות של גוגל מאפשרת לכם למצוא גם "חיפושים" נוספים. כאשר תרשמו במנוע החיפוש של גוגל ביטוי כגון "בגדי ילדים", יפתחו לפניכם אופציות נוספות של ביטויים ממוקדים

(למשל – "בגדי ילדים לאירועים", "בגדי ילדים עודפים" וכדומה). כעת, אתם יכולים לקבל מידע אודות ביטויים ספציפיים וממוקדים יותר אשר חשוב להתייחס אליהם במסגרת עריכת מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח מסייע לאחר מכן בעת ניהול תוכן, עריכת אופטימיזציה לתוכן באתר ועוד.

 

כיצד חברת בוייה עוזרת ללקוח מבחינת מילות מפתח?

חברת בוייה מעניקה לכם מגוון פתרונות מבחינת מחקר מילות מפתח. ראשית, אנו מבצעים מחקר ראשוני הנוגע לבדיקת התחום באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל. לאחר מכן, אנו מאפיינים את המתחרים האחרים בשוק אשרהשכילו להציב את עצמם במקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש. למעשה, עמודים אשר "עושים את זה נכון" מאפשרים לנו ללמוד על התחום ועל אופי הגולשים וקהל היעד.

במסגרת חקר מילות מפתח, אנו מאפיינים את התחרותיות בין האתרים בנוגע לחיפושים החודשיים לכל ביטוי וביטוי. אנו בודקים גם את מיקומו הנוכחי של האתר בכל צירופי המילים הרלבנטיים. כל הפרמטרים הללו מסייעים לנו לבחור עבור האתר את אסטרטגיית הקידום היעילה ביותר. במסגרת מחקר מילות מפתח אנו יכולים גם ליצור קמפיין ממומן לתקופה מוגבלת אשר מאפשר התחקות אחר פעילות האתר והתנועה אליו על בסיס ביטויים מוגדרים מראש. כמו כן, ניתן גם לבצע אנליזה לאתר אשר בוחנת את היקף ההמרות ו/או הכניסות האיכותיות לדומיין.

על מנת לסייע בקידום האתר, עלינו לקבוע גם דפי נחיתה עבור צירופי מילים ו/או קבוצות של צירופי מילים. כעת, יוצאים לעבודה יסודית במסגרתה אנו מיישמים בפועל את ממצאי מחקר מילות המפתח על האתר עצמו והקישורים המובילים אליו.

חשוב להדגיש, מחקר מילות מפתח הוא עניין קונסיסטנטי. יש לערוך מחקר מילות מפתח אחת לכמה זמן, וזאת בכדי להיות עם "היד על הדופק". הכל כמובן תוך כדי שילוב של כלים סטטיסטיים שונים המאפשרים לבחון את התקדמותו של הדומיין מבחינת הביטויים הרלבנטיים. כמו כן, עלינו גם לשים דגש על ביטויים "מניעים לפעולה". דהיינו, ביטוים המולידים כניסות איכותיות שהופכות להמרות ופניות לעסק.

מה משמעות הרלבנטיות של מילות המפתח לעסק? קידום בגוגל לעסק שלך

הרלבנטיות היא חלק חשוב ביותר מבחינת מחקר מילות מפתח. למעשה, מנוע החיפוש של גוגל פועל בכדי להיות "אנושי" ככל הניתן. דהיינו, הוא מקדם אתרים על בסיס הרלבנטיות שלהם לגולשים.לדוגמא, אתר העוסק ב"אילוף כלבים" לא יוכל לזכות בקידום משמעותי על בסיס מילים כגון "אילוף סוסים". כיום, תנועת הגולשים באינטרנט הפכה לממוקדת וספציפית. הגולש הממוצע משתמש במנועי החיפוש בכדי להגיע לאתרים מדויקים ככל הניתן.

המונחים הפכו לממוקדים יותר וחשוב לשים לכך לב. למעשה, מחקר מילות מפתח אשר מעלה על נס את הרלבנטיות, יכול לעצמו תנועה איכותית הבאה לידי ביטוי בהמרות. ככל שהאתר יתמקד ביותר מילות מפתח ממוקדות,וככל שהיחס בין הכניסות וההמרות יהיה גדול יותר, כך האתר יטפס מעלה במנועי החיפוש. ניתן להתייחס לגוגל כמו אל מעין "רשת עכביש". ככל שהרשת גדולה ומפורטת יותר, כך היא מצליחה לאתר גולשים איכותיים ומתאימים. רלבנטיות יכולה לבוא לידי ביטוי בסיווגים גיאוגרפיים (חנות בגדים בחיפה), סיווגים מקצועיים (רואה חשבון להצהרת הון), סיווגים איכותיים (צימר מפואר) וכדומה.

 

 

קידום האורגני בשיטת הזנב הארוך

 

הטיפ של אורי

כאשר אתם מעוניינים לקדם בגוגל ביטוי מסוים, כדאי בהחלט לבדוק "מה עושים המתחרים?". היכנסו לעמודים המובילים בביטוי המדובר וחקרו אותם. נסו להבין מה הביא את האתר להצלחה במנועי החיפוש וכיצד הוא ממקד את התוכן עבור הגולשים. כמו כן, מומלץ להשקיע מחשבה גם על חיפושי זנב ארוך אשר מעניקים לכם אפשרות לפנות לגולשים ממוקדים.