אנליזה לאתרים במהלך קידום בגוגל

אנליזה לאתרים, כשמה כן היא. מדובר בטכניקת ניתוח המאפשרת לנו להתחקות אחר הפעילות באתר ותנועת הגולשים. לדוגמא, האם אתם יודעים מהו הדף הנצפה ביותר באתר שלכם? באיזה דפים באתר מבקרים הלקוחות הטובים ביותר? מהם הפגמים הנסתרים אשר מונעים מהאתר להתקדם במנועי החיפוש? בקיצור, כל התשובות לשאלות הללו (ועוד) טמונות בתהליך נכון של אנליזה לאתר.

שלב האנליזה הוא אחד השלבים החשובים ביותר ב"מעגל הקסמים" של קידום אתרים בגוגל. למעשה, לא מדובר ב"שלב קלאסי" בלבד, אלא ב"דרך פעולה" אשר מלווה את תהליך הקידום לכל אורכו. האנליזה היא כלי אשר משמש אותנו לניתוח המצב של האתר. אם נעבוד נכון ומסודר, נוכל להפיק דו"ח מפורט ממנו נגזור את אסטרטגיית הקידום הטובה ביותר לאתר. תשמחו לדעת שבחברת BooYa אנחנו "פריקים" של מספרים וניתוחים אנליטיים. נשב על האתר שלכם כמו יחידת מודיעין מובחרת, ונבדוק בדיוק איפה נמצא כל דבר ודבר. במיוחד, היכן נמצאת התשובה לשאלה – איך מגיעים למקום הראשון בגוגל!

תהליך קידום במנועי חיפוש

מה באמת קורה באתר שלכם?!

מרבית בעלי האתרים, אינם יודעים כלל מה מתנהל מאחורי הקלעים של האתר שלהם. לעיתים, אין להם אפילו מושג לגבי כמה גולשים נכנסים לאתר מדי יום (שלא לדבר על יחסי המרה, שיעורי נטישה, זמן גלישה ממוצע באתר וכדומה). בחברתBooYa , אנו מתמחים בביצוע הליכי אנליזה מדויקים לאתרים, הן במהלך הקידום והן בתקופות זמן ספציפיות (לפי דרישה).

כאשר אנו מסייעים לאתר אינטרנט במלאכת הקידום, האנליזה היא השותף הנאמן ביותר שלנו. לכל אורך הדרך, היא משמשת עבורנו כמצפן ומפה אל ליבם של הגולשים. כמו כן, כבר בראשיתו של תהליך הקידום, אנו עורכים אנליזה לאתר, נכנסים לו "לנשמה", ומנטרים את כל המידע הרלבנטי שניתן להשיג. עומדים לרשותנו מגוון כלים מקצועיים הכוללים גם פלטפורמות פתוחות וגם תוכנות לחברות קידום.

אנליזה היא הבסיס לשיווק באינטרנט

קידום בגוגל הוא למעשה שיווק ברשת. תהליך קידום אתר מבוסס על תנועת גולשים לאתר והיכולת לפנות לכמות רחבה ככל הניתן של לקוחות פוטנציאליים במרחב הווירטואלי. האנליזה היא כלי סופר-חשוב מבחינה שיווקית. היא מאפשרת לנו לקבל מידע רב, הן אודות תפקודו של האתר, והן אודות הגולשים.אנליזה לאתרים

לדוגמא, ניתן לזהות מיהם הגולשים, מהיכן הם מגיעים, מה זמן השהייה שלהם באתר, כמה מהם נכנסים לאתר מספר פעמים, האם הם קוראים את המידע באתר, כמה מהם נחשפים למידע המדובר וכדומה. מיותר לציין כי אלו נתונים חשובים ביותר מבחינת ניתוח הגולשים אשר ביצעו בסופו של דבר המרה (יצרו קשר, רכשו מוצר, השאירו פרטים וכו').

למשל, אם אנחנו מתחזקים אתר העוסק במכירה ושיווק של בגדי תינוקות, נוכל לדעת מהם הפריטים הפופולאריים ביותר ב"חנות הווירטואלית שלנו". לאחר מכן, נוכל להדגיש אותם בדף הבית או ליצור עבור הגולשים הפניות פשוטות לכיוונים הרצויים מבחינתנו. בנוסף, נדע אלו מוצרים עלינו לחזק. למשל, אם ישנם מוצרים אשר רבים מתעניינים בהם, אך שיעור ההמרות לגביהם נמוך, סביר להניח כי ישנו ביקוש בתחום אבל האתר שלנו לא מספק את המוצר האטרקטיבי ביותר ועלינו להשתפר (או לשנות את הסגנון בנקודות הספציפיות).

אין קידום אתרים ללא אנליזה

כל תהליך קידום אתר בגוגל חייב לעבוד עם כלים אנליטיים. האנליזה היא חלק מהותי בתהליך הקידום והיא מלווה אותנו מהשלבים הראשוניים ביותר. בעבר, קידום אתרים התמקד אך ורק באיתור ביטויי מפתח ופעולות לקידומן. כיום, הכלים אשר עומדים לרשותנו הם מתוחכמים יותר, יעילים יותר, אלגנטיים יותר ואפקטיביים הרבה הרבה יותר. בקיצור, שימוש נכון באנליזה במהלך קידום האתר יכול לשפר את הביצועים בעשרות אחוזים.

איך מבצעים אנליזה לאתרים?

כאשר אנו עורכים ניתוח אנליטי לאתרי אינטרנט, עומדים לרשותנו מספר כלים. חלק ניכר מהעבודה מתבצע עם "גוגל אנליטיקס" (Google Analytics). זהו כלי ניתוח מצוין אשר מאפשר לנו להכיר את האתר שלכם לעומק (קשר רציני ולא סטוץ!). מלבד היכולת לקבל נתונים מקיפים אודות מכירות והמרות, גוגל אנליטיקס מספק עבורנו גם תובנות חשובות ביותר אודות פעילותם של הגולשים באתר. למשל, כיצד הגולשים מגיעים אל האתר שלכם, האם הם חוזרים אליו, היכן הם מבלים את הזמן הממושך ביותר וכדומה.

לצד "גוגל אנליטיקס", אנו פועלים בכמה תחומים נוספים. למשל, אנו עורכים לאתר שלכם בדיקות בסגנון – A/B Testing. זוהי טכניקת שיווק פופולארית אשר מאפשרת לנו לבחון מהי הדרך הטובה ביותר להציג את התוכן והמסר המרכזיים של האתר. לדוגמא, לעיתים אפילו שינוי בגודל הפונט או מיקומה של תמונה מסוימת יכולים להשפיע באופן אדיר על פעילותו של האתר. אי לכך, אנו מריצים את האתר בשני סגנונות ומוודאים שלב אחר שלב מהי הדרך הטובה ביותר לעיצובו.

שימוש בכלי זה, מאפשר לנו לבנות אתר אינטרנט המותאם באופן ספציפי לקהל היעד. מיותר לציין כי הוא משפר באופן ניכר את יחסי ההמרות באתר. תתפלאו לדעת כיצד ניתן להשפיע על פעילותם של הגולשים רק בזכות שינוי צבע, תמונה או גודל טקסט.

לאנליזה ישנם גם יתרונות נוספים. לדוגמא, לאחר ניתוח מעמיק של האתר, ניתן ליצור מערכת של תוכן דינאמי ושיווק ישיר. היות והגולשים באתר שונים זה מזה, הן באופיים והן בהתנהלותם באתר, מערכת תוכן דינאמי יכולה "לדבר אל ליבו" של כל גולש וגולש. ניתן לחבר הצעות שיווקיות ממוקדות לגולשים ספציפיים על פי פילוחים. למשל, שליחת הצעה שיווקית אטרקטיבית עבור לקוח שכבר רכש כמה מוצרים באתר, או מתן הסברים אודות השירות ויתרונותיו ללקוחות חדשים. באמצעות פילוח אנליטי מדויק ניתן לפנות באופן ממוקד ואפקטיבי לקהל יעד פוטנציאלי.

להביא את הגולשים לאיפה שאנחנו רוצים אותם!

אנליזה מסייעת גם מבחינת אופטימיזציה של יחסי המרה. יחסי המרה באתר הם ללא ספק ה"לחם והחמאה" שלכם. בכדי למקסם את שיעורי ההמרות באתר, עליכם לפעול בכלים אנליטיים מקצועיים. באמצעות אנליזה מוקפדת ניתן לענות על שורה של שאלות כגון – מהם האזורים באתר בהם אחוזי ההמרות הם הגבוהים ביותר, מהם העמודים המהווים יעד לנטישת האתר, האם יש להתאים תהליכי המרה שונים לגולשים שונים, מה האפקטיביות של קבצי מידע מסוימים (סרטים, תמונות, תכנים), האם יש מרכיבים בתהליך ההמרה של האתר שפוגעים בביצועים, לאיזה ערוצי מדיה יש להפנות את עיקר השיווק וכדומה.

בחברת BooYa, אנו עובדים מול דוחות KPI (Key Performance Indicators). דו"חות אלה מעניקים לנו תמונת מצב עדכנית של האתר בכל זמן נתון. לדוגמא, אם שינוי קוד בעמוד מסוים באתר גרם לפגיעה בביצועיו, נוכל לדעת על זה ולתקן. כמו כן, אנו יכולים לאתר את המוקדים הבעייתיים באתר ולתת להם מענה הולם בתוך זמן קצר. אלו התראות בזמן אמת אשר מאפשרות לנו לדעת על קמפיינים פרסומיים שאינם עובדים, הצלחה בשינוי מסוים שעלה לאוויר וכדומה.

במסגרת אנליזה לאתרים, חברת BooYa תשמח לסייע לכם גם להרכיב מערכות פנים-ארגוניות שתוכלנה לשפר באופן משמעותי את ביצועיו של העסק. לדוגמא, נוכל ללמד אתכם לעבוד נכון מול מערכות ניהול תיקי לקוחות (CRM), לעקוב אחר חיובים באתר (מערכות Billing), לקבל נתוני מכירות מהסניפים השונים וכדומה. בקיצור, אנו משתמשים באינטרנט בכדי להפוך את כל המידע לנגיש וזמין עבורכם.

למה לא לעשות את זה לבד?

בעלי אתרים רבים סבורים כי הם יכולים לעשות בעצמם אנליזה לאתר האינטרנט. ואכן, בעזרת גוגל אנליטיקס, ניתן לקבל מידע רב אודות הפעילות באתר. עם זאת, רק חברה מקצועית ומיומנת תוכל לקחת את הנתונים, לנתח אותם, ולגזור מהם את דרכי הפעולה המתאימות. ב-BooYa זה גם מה שאנחנו אוהבים לעשות! במהלך ביצוע אנליזה לאתר, אנו בודקים לא רק את האתר שלכם אלא גם את האתרים המתחרים ואת השוק הפוטנציאלי. אנו מכירים היטב את האופי של הגולשים ברשת ויודעים כיצד לפנות לליבם (בזכות הנתונים שאספנו). בקיצור, בדיוק כפי שאתם הולכים לרואה חשבון במקום להתחיל להבין את הדו"חות של מס הכנסה, כך חברת BooYa תשמח לעמוד לשירותכם מבחינת שיווק חכם באינטרנט.