אופטימיזציה למבנה האתר

אחת המשימות החשובות ביותר אשר עומדות בפני בעל אתר אינטרנט הוא קידום הדומיין במנועי החיפוש. למעשה קידום אתרים באינטרנט הוא מהלך אשר יכול להשפיע באופן ישיר על חשיפת התכנים באתר לגולשים השונים. כאשר אנו מדברים על קידום אתרים, אנו עוסקים בעיקר במנועי החיפוש של ענקית התוכנה "גוגל". זאת משום שמדובר במנוע החיפוש השכיח ביותר מבחינת צרכנות האינטרנט בישראל ועל כן רוב ההשקעה הינה לקידום בגוגל.

תהליך קידום אתרים בגוגלמלאכת קידום אתרים בגוגל דורשת התייחסות לשורה ארוכה של פרמטרים אשר משפיעים על מיקומו של הדומיין בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל.

מנוע החיפוש האינטרנטי עובד על בסיס אלגוריתם מתוחכם אשר סורק את האתרים השונים בהתאם למגוון אלמנטים ומרכיבים. לדוגמא, חשוב לשים לב לדגשים מבחינת ניהול תוכן ולערוך באופן מקיף ומקצועי מחקר מילות מפתח. סוגיה משמעותית נוספת היא כמובן אופטימיזציה לאתר אינטרנט. אופטימיזציה, או בעברית – התאמה, מתחלקת לשלושה מרכיבים מרכזיים. ראשית, אופטימיזציה למבנה האתר אשר דואגת לחבר את הטקסטים, הקישורים והאלמנטים הוויזואליים לכדי שלם הגדול מסך חלקיו. שנית, אופטימיזציה לתוכן המתייחסת לכתיבת הטקסטים באתר ב"צורה נכונה". ושלישית, אופטימיזציה טכנית המתייחסת לקוד, אחסון האתר, שימושיות וכדומה.

חברות קידום אתרים המבצעות אופטימיזציה למבנה האתר פועלות במספר מישורים. בשלב ראשון, יש לערוך מחקר מקדים המאתר כשלים ובעיות באתר שמונעים ממנו לזכות ב"הכרה לה הוא ראוי". אופטימיזציה למבנה האתר עוסקת בין השאר בכותרות העמודים, תיאור העמודים, אופן כתיבת התכנים, התאמת הקישורים הפנימיים, איתור "דפים בעייתיים", איתור תכנים כפולים ועוד. כמו כן, אופטימיזציה למבנה האתר מבוצעת על ידי ניסיון והיכרות עם מנועי החיפוש. זאת, תוך כדי שימוש במגוון תוכנות ויישומים אשר נמצאים ב"ארגז הכלים" של מקדם האתר.

חשוב להדגיש כי בדומה לאלמנטים נוספים של קידום אתר במנועי חיפוש, קידום אתר בגוגל,  כמו למשל מערך קישורים ורשתות חברתיות, גם אופטימיזציה למבנה האתר מתנהלת במישור השוטף. דהיינו, היא נעשית על בסיס חודשי ודואגת להתאים את האתר באופן קונסיסטנטי לדרישותיהם של מנועי החיפוש.

?כיצד חברת בוייה מסייעת מבחינת אופטימיזציה למבנה אתר

כאשר אנו מתמודדים עם אתרי אינטרנט הזקוקים לאופטימיזציה, עלינו לעשות ראשית סדר בקטגוריות השונות בדומיין. אנו מסדרים את מבנה האתר, מחליטים על כמה דפי נחיתה. ומתחילים לארגן מחדש כותרות, תתי כותרות, תיאורים וכדומה. לעיתים, עלינו לעשות גם שינויים מסוימים בטקסטים על בסיס אופטימיזציה לתוכן.

לאחר תקופה מסוימת של קידום (בדרך כלל בין שלושה חודשים לחצי שנה), עלינו לעשות בדיקה של "מה קורה בשוק". אפשר גם לשלב קמפיין ממומן בכדי לזרז את התהליך. במהלך בדיקה זו, אנו מבצעים אנליזה מבחינת כניסות איכותיות, מיקומים במנועי החיפוש על פי ביטויים שהוגדרו מראש, בחינת שיעורי המרות וכדומה. כעת, באפשרותנו גם לשנות מעט את אסטרטגיית הקידום בהתאם לצרכים הרלבנטיים.במילים פשוטות, אופטימיזציה למבנה האתר היא למעשה פעולה היוצרת סדר והיררכיה בין הדפים השונים. ניתן לדמות את הנושא לעץ. הגזע הוא ביטוי המפתח המרכזי, ממנו יוצאים ענפים המייצגים

אופטימיזציה למבנה האתראת ביטויי המפתח המשניים, ומהם ממשיכים ענפים קטנים יותר לביטויים ממוקדים וספציפיים. לדוגמא, אם מדובר בעסק של מכירת כלי נגינה. הביטוי המרכזי יהיה כלי נגינה, וממנו ניתן להוציא ענף תחת הביטוי כלי מיתר, משם לגיטרות ומשם לגיטרות חשמליות. ההיררכיה מבחינת אופטימיזציה של מבנה האתר מסייעת לגוגל לזהות את הדפים החשובים בדומיין והדברים באים לידי ביטוי גם במנועי החיפוש.

מהם האלמנטים החשובים מבחינת אופטימיזציה לאתר?

אופטימיזציה למבנה אתר מורכבת כאמור ממספר אלמנטים. לדוגמא, כותרות. עלינו לבדוק היטב כי הכותרות באתר מדויקות הן מבחינת התאמתן לטקסטים והן מבחינת מילות המפתח שבהן. כמו כן, פרמטר חשוב נוסף מבחינת אופטימיזציה לאתר הוא הקישורים. מדובר למעשה ב"לינקים" המובילים מתוך הדף באתר אל דפים נוספים. הקישורים חייבים להיות רלבנטיים ומבוססים על התוכן המרכזי. לדוגמא, אם המאמר עוסק ב"קורס טכנאי אייפון", ניתן להוציא קישורים לדפים נוספים כגון "משרות לטכנאי אייפון" או "קורס טכנאי אייפון בערב". עם זאת, קישור לדף שאיננו רלבנטי כגון "כיסויי אייפון" רק משום שהביטוי עצמו מופיע בטקסט, עלול לפגוע באופטימיזציה של מבנה האתר. למעשה, הרעיון המרכזי של אופטימיזציה למבנה האתר הוא ליצור רלבנטיות ואחידות מבחינת הטקסטים ולהעמיד לרשות הגולשים אתר ממוקד ומקצועי.

מה הקשר בין אופטימיזציה למבנה האתר ובין המרות?

אופטימיזציה למבנה האתר קשורה באופן ישיר ליחס ההמרות. דהיינו, ככל שהאתר בנוי בצורה נכונה יותר, וככל שהוא מקדם את הדפים הראשיים באמצעות הדפים המשניים, כך הוא יכול להניע את הגולשים לפעולה. אי לכך, חשוב להקפיד גם על תפריטים נכונים אשר רצים לאורך כל האתר ובדפים הספציפיים. לדוגמא, ניתן לחבר מאמר בנושא "לימודי תואר שני במשפטים" למאמר נוסף של "משרות דרושים בתחום המשפט". בחברת בוייה, אנו לא פועלים רק מתוך כללי קידום נוקשים. אנו מנסים, כמו מנוע החיפוש של גוגל, להבין היטב את הגולשים. מהיכן הם הגיעו? מה הם מחפשים? מה יסייע להם וכיצד הדברים מקדמים את האתר? חשוב להדגיש כי בנייה נכונה של אופטימיזציה לאתר מסייעת גם בשמירת הגולשים בתוך הדומיין. ככל שהגולשים נמצאים זמן רב יותר באתר, וככל שהם עוברים בין יותר דפים באתר, כך דירוגו של האתר משתפר גם במנועי החיפוש.

הטיפ של אורי

אופטימיזציה למבנה האתר היא במילים פשוטות – סדר וארגון האתר. כאשר אנו עוסקים באתרי אינטרנט, יש לאופטימיזציה קשר ישיר עם קידום האתר ויחס ההמרות. אי לכך, עליכם לבחון היטב מי הם הגולשים הפוטנציאליים וכיצד אתם מניעים אותם לפעולה באמצעות אופטימיזציה נכונה של מבנה האתר.