אופטימזצייה לתוכן

אופטימיזצית תוכן, לאתר היא למעשה התאמת האתר מבחינת רלבנטיות עבור גולשים אופציונאליים וכמובן גם למנועי החיפוש. בנוסף, יצירת הלימה בין תוכן האתר למטרותיו הקידומיות/שיווקיות. 

מנועי החיפוש, סורקים את האתר ויודעים לקטלג את האתר תחת עולמות תוכן שונים. למטרה זו, פתחו חברות מנועי החיפוש השונות, אלגוריטמים המזהים את תחומי התוכן השונים ומנסים להבין את עומק הרלוונטיות בכל תחום ותחום.

המטרה: למקסם ולמקד את קטלוג/קטגוריזציה של האתר באינדקס מנוע החיפוש על פי המטרות השיווקיות וה"קידומיות" ולהביא לאחוזי המרה מקסימליים של הגולשים הפוטנציילים.

תהליך קידום אתרים

 

רשת האינטרנט הפכה זה מכבר לעולם ווירטואלי בו פועלים בצוותא אתרים רבים העוסקים בתחומים מגוונים. לא אחת, אתרי האינטרנט הם למעשה משרדים מקוונים המציעים שירותים שונים עבור הגולשים. למעשה, שיווק באינטרנט נמצא בשנים האחרונות במגמה של צמיחה בלתי פוסקת. גם בישראל, הנחשבת למעצמת אינטרנט עולמית, קידום אתרים וקידום אתר בגוגל בפרט הם חלק בלתי נפרד מהניהול והתחזוקה של האתר.

כאשר אנו מדברים על קידום אתר באינטרנט, אנו למעשה עוסקים בקידום האתר במנועי החיפוש של ענקית התוכנה האמריקאית, גוגל. מנוע החיפוש של גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בישראל ומרבית אתרי האינטרנט המקומיים פועלים בהתאם לסטנדרטיים שהוא מכתיב. זהו מנוע חיפוש מתוחכם ביותר אשר פועל על בסיס מספר אלמנטים מרכזיים. אחד החשובים שבהם הוא התוכן. כפי שהגדיר זאת בעבר, ביל גייטס, "התוכן הוא המלך".

מחקר מקדים ופעילות מסודרת

בעת כתיבת תוכן לאתר אינטרנט, חשוב לשים לב למספר פרמטרים המשפיעים גם על הטקסט מבחינת קידום בגוגל. מנוע החיפוש של גוגל סורק את התכנים באתרים השונים. סריקה זו מאפשרת לגוגל לזהות מאפיינים בולטים בטקסט ולמקם את התוכן בתוצאות מנוע החיפוש. גוגל בוחנת תכנים באתר האינטרנט על בסיס מגוון אלמנטים כגון מילות מפתח. אי לכך, בעת כתיבת תוכן לאתר, חשוב לערוך קודם לכן מחקר מילות מפתח. כעת, עליכם לצאת למשימת הכתיבה בהתאם למספר כללים מרכזיים.אופטימיזציה לתוכן באתר אינטרנט מהווה שלב חשוב מאד בעת כתיבת המאמר. למעשה, המונח אופטימיזציה לתוכן טומן בחובו מספר אלמנטים כגון ניסוח הכותרת הראשית, ניסוח כותרות המשנה, צפיפות מילות מפתח בטקסט, הדגשת מילות מפתח ב-BOLD, הפניית קישורים ממילות מפתח מתאימות, רלבנטיות בין הכותרת לטקסט ועוד. בעבר, התפיסה הרווחת הייתה כי ביטויי המפתח צריכים להופיע כמה שיותר פעמים בטקסט. כיום, אופטימיזציה לתוכן מקפידה מאד על "כתיבה לגולשים" במקום "כתיבה למנועי חיפוש". דהיינו, יש לכוון את הטקסט לגולשים ולא "לדחוף" מילות מפתח בכמות בלתי הגיונית. יתרה מכך, מנוע החיפוש של גוגל עלול להגדיר את המאמר כ"ספאם" במידה והוא בנוי לטובת קידום אתרים בגוגל ולא לטובת הגולשים.

ישנם מספר כללי אצבע מרכזיים מבחינת אופטימיזציה לתוכן והם – רלבנטיות, פיזור, צפיפות, קישורים, תגיות, כיתוב תמונות, קישורים פנימיים, תצורות שונות של הביטוי, קדימות (היכן למקם את הביטוי בפסקאות השונות), הטיות ועוד. למעשה, ניתן לומר כי אופטימיזציה לתוכן, אשר משולבת באופן נכון עם ניהול תוכן באתר, יכולה בהחלט להשפיע לטובה על קידום האתר במנועי החיפוש השונים.

מה זו למעשה אופטימיזציה לתוכן?

היא מתחלקת לשלושה אלמנטים מרכזיים – אופטימיזציה לתוכן, אופטימיזציה למבנה האתר, ואופטימיזציה טכנית. כאשר אנו מדברים על אופטימיזציה לתוכן, אנו עוסקים בעיקר באופן כתיבת הטקסטים מבחינת רלבנטיות ומבנה. חשוב כי המאמרים יהיו איכותיים, בעלי ערך מוסף, אשר יכולים גם להניע לפעולה וגם לשמור על הגולש באתר. מדובר בשילוב עדין של טכניקות כתיבה עם צפיפות מילות מפתח ושילוב ביטויים חופפים מאותו התחום. בחברת בוייה אנו מעניקים שירותי תוכן מקצועיים ומספקים ללקוחותינו מאמרים איכותיים. מדובר בטקסטים אשר מותאמים גם עבור קידום אתרים מבחינת אופטימיזציה לתוכן.

האם יש דרך בדוקה לשלב ביטויים בטקסט?

כיום, גוגל לא מנסה לחפש אתרים מקודמים או אתרים לא מקודמים. הנטייה של גוגל היא לשמור על האתרים הכי טובים עבור הגולש. דהיינו, להציג לגולשים תוצאות חיפוש רלבנטיות ואיכותיות. אי לכך, כאשר עורכים מחקר מילות מפתח, חשוב למקם את הביטויים השונים לאורך כל הטקסט אך מבלי "להגזים".

כמו כן, גוגל מעריך מאמרים מקצועיים אשר כוללים גם ביטויים חופפים ונלווים. למשל, אם מדובר באתר אשר עוסק במכירת מכוניות, והטקסט עצמו נכתב תחת הכותרת "מכונית משפחתית",אופטימיזציה לאתרחשוב להכניס בטקסט גם ביטויים נוספים הקשורים במכירת מכוניות (צמיגים, גיר, נפח מנוע וכדומה). כיום, אין נוסחא בדוקה עבור צפיפות מילות המפתח באתר. במרבית חברות קידום האתרים דוגלים בצפיפות של כ-3.5% עד 4.5% מבחינת הופעתם של ביטויי המפתח באתר. עם זאת, חשוב להדגיש כי לא מדובר ב"הלכה למשה מסיני". הכל תלוי כמובן בטקסט עצמו, במבנה שלו, באופי האתר ובסגנון הכתיבה. ניתן להגדיר את הכלל החשוב ביותר מבחינת שילוב ביטויי מפתח בטקסט והוא – כתיבה לגולשים ולא למנועי חיפוש.

כיום, גוגל מבקש להיות כמה שיותר אנושי. אי לכך, האלגוריתם שלפיו הוא עובד איננו בהכרח מכבד מאמרים בהם ביטוי המפתח מופיע בכל שורה שנייה. להיפך. מנוע החיפוש עלול לזהות את הטקסט כ"ספאם" ולהעניש את האתר כולו. אופטימיזציה לתוכן דורשת גם תשומת לב מבחינת קישורים. דהיינו, הוצאת קישורים ממילים ספציפיות אשר תשמורנה על רלבנטיות מבחינת הדפים שאליהם הקישורים מובילים. כמו כן, מומלץ גם לשלב קישורים ממספר הטיות.

האם צריך לשמור על הביטויים נקיים (ללא מילות חיבור וכדומה)?

בעבר, הנטייה הייתה לשמור על הביטויים נקיים ככל הניתן. דהיינו, במקום לרשום "האירוח הכפרי" להקפיד להיצמד ל"אירוח כפרי". כיום, מנוע החיפוש של גוגל מסוגל לזהות גם הטיות שונות ואין כל חשיבות מבחינת אותיות חיבור או מילות קישור. למעשה, חשוב יותר לשמור על איכות הטקסט ועל היותו קריא וקולח עבור הגולשים. במילים פשוטות, אופטימיזציה לתוכן יוצאת מתוך נקודה הנחה שגוגל פועל להיות אנושי ומעדיף טקסטים שאינם מוכפפים למנועי החיפוש.

 

הטיפ של אורי

כאשר אנו עורכים קידום אתרים  באינטרנט, חשוב לזכור כי התוכן צריך להיות רלבנטי גם ובעיקר לגולש. גוגל מחפש תכנים שיהיו טובים לגולשים, ואתרים שיהיו ממוקדים ואיכותיים. בעת עריכת אופטימיזציה לתוכן, יש להקפיד על קישורים מדויקים, ביטויים רלבנטיים ותוכן קריא ואיכותי. לדוגמא, מומלץ לחלק את הטקסט לפסקאות עם כותרות משנה מדויקות, וזאת בכדי לפנות גם לגולשים אשר נוטים "לסרוק" מאמרים בטרם הם קוראים אותם לעומקם. זכרו! המנוע של גוגל היום מנסה להתחקות כמה שיותר אחר הגורם האנושי.