קידום אתרים – טיפים

מנתונים רשמיים של סקר אשר בוצע עבור איגוד האינטרנט הישראלי על ידי חברת TRI, עולה כי כמחצית מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל מפעילים גם אתר אינטרנט (55.8%). מרבית בעלי העסקים הללו עושים זאת לטובת תדמית/מיתוג, ורק כ-26% משתמשים באתר אינטרנט למכירה מקוונת.

מהסקר עולה גם כי כ-98% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל פונים לשוק המקומי בלבד ו-20.5% מהם מפעילים אתר אינטרנט לצורכי פרסום. ואכן, המגמה ברורה. יותר ויותר עסקים פותחים שלוחה ווירטואלית וחלקם פועלים לחלוטין במרחב המקוון. כעת, ניתן להבין בקלות מדוע ענף הקידום באינטרנט צובר תאוצה. 

למי מתאים קידום אתרים לבד?

נשאלת השאלה – האם אפשר לעשות קידום אתרים לבד או שמא "אין ברירה" אלא לפנות לחברה מקצועית. כצפוי, התשובה מורכבת ממספר פרמטרים אשר נוגעים הן לתקציבו של העסק, הן לזמן והיכולת שלו להשקיע בקידום אתרים בעצמו, והן לתחום שבו הוא פועל.

לדוגמה, אם אתם מפעילים עסק בתחום תחרותי (כמו עריכת דין) ורוצים להשיג נראות ווירטואלית בעמוד הראשון של גוגל, הדרך למעלה לא תהיה פשוטה בלשון המעטה. למעשה, ייתכן בהחלט ש"חבל על הזמן שלכם". עם זאת, ככל שהעסק שלכם מתמקד בתחום נישתי יותר (ואפילו אם הוא בתחום תחרותי אך ממוקד – עורך דין בנהריה), קידום אתרים עצמאי יכול בהחלט לספק את הסחורה ברמה מסוימת. לכל הפחות ברמה הראשונית והבסיסית.

קידום אתרים לבד מתאים גם לעסקים אשר אינם מסוגלים להתמודד עם כמות גדולה של לקוחות ורק רוצים להגדיל במעט את היקף פעילותם (מאמן כושר אישי אשר די לו בגידול של כמה לקוחות קבועים והוא איננו מחפש לצמוח לכדי חברה עם עשרות עובדים). יודגש כי קידום אתרים לבד תלוי גם במידת הדחיפות של הנושא. אם העסק שלכם מבוסס על הפעילות המקוונת שלו, כדאי בהחלט להימנע מהרפתקאות ולהשאיר את המלאכה לבעלי מקצוע. קידום אתרים הוא עניין אשר לוקח זמן ורק מקדמים מנוסים יודעים כיצד לקצר את התהליכים. בניגוד לחברת קידום אתרים, מקדם עצמאי איננו מתפעל תשתית שלמה של אתרי נישה, שיתופי פעולה, גורמי מקצוע וכדומה. כלומר, קידום אתרים עצמאי מתאים בעיקר לעסקים אשר אינם מבססים את מלוא כובד משקלם השיווקי על האינטרנט. רגע, הבטחתם טיפים! אוקיי, לא לצעוק. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקדם את אתר האינטרנט שלכם בעצמכם.

מהם ביטויי המפתח החשובים עבורכם?

כל פרויקט קידום אתרים מתחיל עם אפיון העסק ואפיון קהל היעד. למשל, אם אתם מעוניינים לקדם אתר אינטרנט אשר עוסק בשיווק טלפונים סלולאריים ומציע גם שירותי מעבדה, עליכם לבחון היטב מהם ביטויי המפתח הרלבנטיים עבורכם ביותר. על מנת לעשות כן תוכלו להיכנס לכלי מילות המפתח של גוגל. זהו כלי נהדר ופשוט לתפעול המסייע לאתר ביטויי חיפוש על פי היקפים חודשיים.

שימו לב, ככל שהיקף החיפושים גדול יותר, כך התחרות בתחום מאתגרת ומורכבת. אי לכך, נסו לאתר ביטויים אשר נהנים מצד אחד מהיקף חשיפה חודשי גבוה, אך אינם כלליים מדי (ומבוקשים מדי). זאת ועוד, מומלץ להתחקות אחר ביטויי מפתח בני מספר מילים הידועים בשפה המקצועית כ"ביטויי זנב ארוך". לדוגמה, מעבדת תיקון אייפון, מבצעי אייפון למכירה, מסך אייפון נשבר, אייפון או גלקסי וכדומה. ככל שהביטויים תחרותיים פחות, כך הקידום שלהם נעשה במהירות ובאפקטיביות. בנוסף, מדובר בדרך כלל בביטויים ממוקדים שיכולים להוביל אל אתר האינטרנט שלכם גולשים שזקוקים לשירות עכשיו.

מקדו את האתר מבחינה גיאוגרפית

אחת הטכניקות הטובות לקידום אתרים (ובמיוחד קידום אתרים לעסקים קטנים) היא התמקדות בסוגיה הגיאוגרפית. קרי, קידום אתרים מקומי אשר מבקש להתחקות אחר הגולשים שנמצאים באזור פעילותו של העסק. במילים פשוטות, חנות למכירת סמארטפונים ברעננה תפעל נכון אם תתמקד בביטויים כמו תיקון אייפון ברעננה, חנות טלפונים ברעננה, מעבדת תיקונים ברעננה וכו'.  

כתבו תכנים איכותיים

תוכן איכותי הוא ללא ספק הפרמטר המרכזי להצלחת כל פרויקט של קידום אתרים. ביל גייטס, מנכ"ל מייקרוסופט, הוביל את הבשורה במאמרו המפורסם משנות ה-90 – "התוכן הוא המלך". ואכן, למרות שחלפו כמעט 20 שנה מאז, התפיסה שתוכן איכותי הוא המנוע החשוב ביותר בשיווק עודנה שולטת בכיפה.

הקפידו להזין לאתר האינטרנט שלכם תוכן מקורי, מקצועי, יצירתי ומניע לפעולה. חשוב להדגיש כי אין צורך להתאים את התוכן לביטויי החיפוש עם דחיסה מוגזמת של הביטויים שמצאתם במחקר המקדים. די בכך שהביטויים יופיעו בכמות הגיונית וטבעית בטקסט בכדי שמנועי החיפוש יזהו את נושא המאמר ויקדמו אותו בהתאם. כמו כן, זכרו שהגולשים הם צרכנים אינטליגנטיים המזהים בקלות תכנים לא מקצועיים. כאשר התוכן באתר הוא לא איכותי, ודי אפילו בשגיאת כתיב קטנה בכדי "ליפול" בטקסט, הדבר מעיד מיד על אופיו של העסק.

אתר האינטרנט שלכם הוא הפנים של העסק והתוכן הוא מה שמבדיל אתכם מהמתחרים. אל תקלו בכך ראש. במידה ואתם רוצים לכתוב תכנים אשר מתאימים לקידום אתרים עליכם לדאוג לכך שהתוכן יהיה מסודר היטב, מחולק לפסקאות, מורכב מכותרות משנה רלבנטיות וכולל צפיפות הגיונית של ביטויי החיפוש. בנוסף, חייב להיות קשר הדוק בין הכותרת לגוף המאמר.

נסו להשיג קישורים איכותיים

כל פרויקט קידום אתרים כולל גם איתור קישורים חיצוניים. קרי, אתרי אינטרנט אחרים אשר מצביעים על אתר האינטרנט שלכם ומסמנים למנועי החיפוש שמדובר במקום בו ניתן למצוא מידע רלבנטי ברמה גבוהה. אולם, שימו לב. קישורים חיצוניים אינם עניין של מה בכך. קישורים אלה חייבים להיות הגיוניים, טבעיים ואיכותיים. למשל, קישור מאתר של מסעדה לאתר של חנות פלאפונים הוא לא קישור איכותי. יתרה מכך, קישורים דו-צדדיים (בין שני עסקים המחליפים קישור ביניהם) אינם נחשבים כקישורים בעלי תמורה רבה. הדרך הטובה ביותר להשיג קישורים היא על ידי שיתוף פעולה בין שלושה אתרים. כדאי גם לשקול השגת קישורים מפורטלים מקצועיים (גם כאשר דרושה לכך עלות מסוימת).

הגדילו את החשיפה של האתר בעזרת פעילות ברשתות חברתיות

במקביל לאתר האינטרנט ופרויקט הקידום נסו לייצר תנועה ופעילות ברשתות חברתיות. הדרך הקלאסית לעשות זאת היא על ידי הקמה של דף פייסבוק עסקי המתממשק עם אתר האינטרנט. דף הפייסבוק הנ"ל משמש לא רק כצינור בין העסק ולקוחותיו אלא מאפשר שיתופי פעולה עם קהילות חברתיות. נוכחות נכונה ויצירתית ברשתות חברתיות מסוגלת להפיק תנועה רבה לאתר ולשפר את דירוגו בעיני מנועי החיפוש. חשוב לזכור כי ניהול דף פייסבוק עסקי דורש עבודה שוטפת וקונסיסטנטית תוך כדי יצירת עניין על ידי מבצעים, שיתופים, הנחות, מידע רלבנטי ועוד.

לסיכום – קידום אתרים לבד או עם חברה?

כפי שניתן לראות, קידום אתרים לבד הוא אפשרי אך עד רמה מסוימת. למעשה, גם אם תעקבו בדייקנות אחר כל הכללים, תקראו את המאמרים החדשים ביותר בתחום, ותבצעו את הוראותיהם אחד לאחד, סביר להניח שלא תצליחו להגיע לתוצאות כמו חברה מקצועית.

הדברים כמובן ברורים והם קשורים לא רק לידע והניסיון אלא גם לתשתית ושיתופי פעולה. למשל, קידום אתרים וכתיבה שיווקית הוא נושא מורכב מאין כמוהו ומרבית בעלי העסקים אינם מודעים לכל הפרמטרים הקטנים והגדולים אשר טמונים בכתיבה נכונה. בנוסף, מחקר מילות מפתח לגבי ביטויי החיפוש הרלבנטיים הוא תורה אשר רק בעלי ניסיון בקידום אתרים מכירים אותה היטב. ישנם עסקים אשר מומלץ להם להתרחק מקידום אתרים עצמאי ובעיקר עסקים אשר תלויים בנוכחות ברשת, עסקים אשר פועלים בזירה תחרותית, עסקים שבעליהם אינם בעלי רקע טכנולוגי מינימאלי, עסקים שאין ברשותם די זמן לתפעל את פרויקט הקידום וכדומה.

בחברת BooYa, אנו מציעים מגוון חבילות קידום אתרים לעסקים בגדלים ובתקציבים שונים. בזכות הניסיון העשיר שלנו, ותודות לתשתית הרחבה שברשותנו, אנו מסוגלים להציע שירותים אטרקטיביים (ואפקטיביים) של קידום בגוגל. ביחד אתכם, נבחן היטב כיצד לנהל את קידום האתר ואיך לגרום לכך שהתוצאות יהפכו ללקוחות בפועל.

כמו כן, חברת BooYa מציעה קידום אתרים במספר אפיקים. לדוגמה, קידום אתרים במיקור חוץ (הוצאת מלוא מלאכת הקידום ל-BooYa) או ייעוץ לקידום אתרים (ייעוץ מקצועי לעסק אשר מנהל בעצמו את פרויקט הקידום). בקיצור, חבילות הקידום של BooYa הן חבילות קידום אתרים מותאמות לקוח.